- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

در بیانیه مشترک چهار نهاد صنفی:مخالفت با ادغام منابع درمان سازمان تامین اجتماعی

چهار تشکل صنفی کارگری استانی با صدور بیانیه‌ای مشترک مخالفت خود را با بررسی پیشنهاد ادغام منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایرانیان عنوان کردند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این بیانیه مشترک که از سوی کانون‌هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان‌های کرمانشاه، اصفهان، گیلان و کردستان صادر شده آمده است: در حالی که اقدامات تحسین برانگیز کمیسیون تلفیق در مکلف ساختن دولت به پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه در روزهای اخیر موجی از امید را در میان کارگران ایجاد کرده است متاسفانه در اقدامی مغایر بار دیگر موضوع ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت مطرح شده که این بار در دستور کار همین کمیسیون قرار گرفته است.َ

نویسندگان بیانیه یاد شده در ادامه اقدام مورد نظر را کم لطفی و بی‌دقتی بعضی از تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور با کارکردها ، وظایف ، ماموریت‌ها سازمان‌های بیمه‌گر دانسته و یادآور شده‌اند که در صورت تصویب این پیشنهاد خسارات سنگینی متوجه منافع کارگران بیمه شده در مقام صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: برنامه‌ریزی برای انتقال منابع درمانی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به بیمه سلامت،آغازی است برای نابودی منابعی که جامعه کارگری طی دهه‌ها در سازمان تامین اجتماعی اندوخته است .

تشکل‌های امضا کننده این بیانیه اعتراضی با ابراز تعجب از اینکه چطور چنین سهل و آسان در مورد حق الناسی که متعلق به ما کارگران است این چنین بر خلاف آموزه‌های دینی دست اندازی می‌شود؟ متذکر می‌شوند: بر کسی پوشیده نیست اقدامات مختلف برای تداوم اجرای طرح سلامت که تاکنون مبالغ هنگفتی را به منابع سازمان‌های بیمه‌گر و از آن طریق به محرومان جامعه تحمیل کرده‌است و همه این ماجرا در حالی اتفاق افتاده است که بیشتر سازمان‌های یاد شده به دلیل زنجیره‌ای از مشکلات مالی سالهاست که در صف ورشکستگی قرار دارند.

این تشکلها در ادامه متن اعتراضی خود آورده اند: مسئولان باید بدانند که در صورت ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی ابعاد گسترده خسارت ناشی از آن با ورشکستگی سایر صندوق‌های بیمه‌ای قابل قبول نخواهد بود چرا جامعه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به نسبت جامعه بیمه شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای هم وسیعتر و هم آسیب پذیرتر است.

در خاتمه این اطلاعیه صنفی یا طرح این موضوع که استقلال سازمان تامین اجتماعی خط قرمز کارگران است، آمده است: به عنوان صاحبان اصلی این نهادهای بیمه‌ای از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با تجدید نظر در این طرح مانع دست اندازی به حق الناس متعلق به نیمی از جمعیت کشور و تحمیل خسارات سنگین به سازمان تامین اجتماعی شوند.