نرم افزارحسابداری صدگان

حرفه‌ی حسابداری و حسابرسی در پنج یا شش سال آینده شاهد بیش‌ترین تغییر خواهد بود

0 911

حسابداراپ

دوشنبه چهاردهم نوامبر، جلسه‌ای در خصوص مسائل جاری گزارشگری مالی در سطح بین‌المللی در نیویورک برگزار شد.


دراین جلسه رئیس هیئت مدیره‌ی مؤسسه‌ی حسابرسی و خدمات مشاوره ای دیلویت Deloitte کیتی انگلبرت Cathy Engelbert، در این خصوص سخنرانی کرد‌که چه‌گونه فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، می‌توانند فرآیند حسابرسی‌ها را کاراتر و یکنواخت‌تر کنند.

وی تصریح کرد روشن است مؤسسات حسابرسی مبالغ هنگفتی را برای نوآوری و تحول کسب‌وکار مؤسسه‌ی حسابرسی خود سرمایه‌گذاری می کنند، ولی این موضوع مهم است که بدانیم راه‌های نوآوری چیست ؟ تا بتوانیم با انتخاب از میان آن‌ها،  سرمایه‌ی خود را به روش‌هایی مانند هوش مصنوعی اختصاص دهیم تا  به هدف تقویت  فرآیند حسابرسی، جامه‌ی عمل بپوشانیم.

پندار سیستم

وی معتقد است در پنج یا شش سال آینده حرفه‌ی حسابداری و حسابرسی بیش‌ترین میزان تغییر را طی ۳۰ سال گذشته خواهد داشت. از مهم‌ترین این تغییرات، افزایش حجم اطلاعات و نیاز به تحلیل‌های تکنیکی برای پردازش این اطلاعات است. گرچه انگلبرت معتقد است، هیچ جایگزینی برای قضاوت حرفه‌ای و تخصص عمیق حسابرسان وجود ندارد، اما با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌هایی  نظیر هوش مصنوعی می توان به درک عمیق‌تری در خصوص اطلاعات دست یافت.

سپس ویل بایبل Will Bible، سرپرست تیم نوآوری حسابرسی دیلویت، در خصوص روش‌های مورد استفاده در دیلویت مانند استفاده از سیستم‌های روباتیک در فرآیند حسابرسی صحبت کرد. ایده‌ی پشتوانه‌ی استفاده از سیستم‌های رباتیک با این هدف شکل گرفت که سیستم‌های رباتیک با اطلاعات موجود در سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری مانند یک کارشناس برخورد کنند و به‌طور خودکار اطلاعات را پردازش و تحلیل کند. او معتقد است گزارشگری مالی  و حسابداری دائما در حال تدوین و تلفیق اطلاعات و در نتیجه ارائه‌ی الگو است، که این فرآیند می تواند به شکل خودکار توسط سیستم‌های رباتیک انجام گیرد.

در این زمینه انگلبرت خاطر نشان کرد در ایده‌ای بسیار جالب برخی پهبادها Drone)) وجود دارد که مجهز به تجهیزات دیجیتال پیشرفته هستند و شما با فرستادن آنها به مکان‌هایی که قصد کنترل آن را دارید می‌توانید از فرستادن نیروی انسانی جلوگیری کرده و هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. در موارد دیگر ، مانند زمانی که برای نظارت بر شمارش موجودی‌ها، تیم حسابرسی ناگزیراست تا حسابرس را برای این فرآیند نظارتی به کار گیرد، یا برای کنترل و اندازه‌گیری موجودی‌ها حتی به کشور یا شهر‌های دیگر سفر کند، می‌توان از فناوری تصویربرداری این هواپیماها، برای افزایش اثربخشی، کاهش سختی‌ها و هزینه‌های حسابرسی استفاده کرد.

منبع: www.accountingtoday.com



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.