- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بخشش جرایم دیرکرد بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان

 سخنگوی دولت از ابلاغ آیین‎نامه بخشش جرایم دیرکرد بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان حداکثر ظرف یک ماه آینده خبر داد.


محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: آییننامه بخشش جرایم دیرکرد بانکی در مدت یک ماه آینده در هیئت دولت تصویب و برای اجراء ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، محمدباقر نوبخت در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نامه تعدادی از نمایندگان به رییس جمهوری برای بخشش جریمه دیرکرد بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان، گفت: در اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور برای اجرای تبصره ۳۵، لزوم تدوین آیین نامه اجرایی مقرر شده است که این آیین نامه اجرایی به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی،سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی در مرحله نهایی تدوین است.

رییس سازمان برنامه و بودجه، تاکید کرد: آیین نامه بخشش جرایم دیرکرد بانکی درمدت یک ماه آینده در هیئت دولت تصویب و برای ابلاغ خواهد شد.

یکسانسازی نرخ ارز تا پایان سال

سخنگوی دولت یازدهم، در مورد زمان اجرایی شدن یکی از وعده های دولت یازدهم مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز، تصریح کرد: بانک مرکزی در جهت اجرای یکسان سازی نرخ ارز در حال اقدام است و احتمالا تا پایان سال اجرایی می شود.

ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی، پیشتر در یک برنامه خبری تلویزیونی اظهار داشته بود: گسترش و تعمیق روابط بانکی بین‌المللی و تسهیل آن با اجرای برجام، فضای مناسبی ایجاد کرده تا شبکه ارتباطات بانکی بین‌المللی کشور گسترده‌تر شود و  مجموع این دستاورد‌ها، شرایط لازم را برای یکسان سازی نرخ ارز مهیا کرده و آرامش را به بازار متلاطم ارز در دروان تصدی‌گری دولت یازدهم بازگردانده است.