نرم افزارحسابداری صدگان

با مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها مخالفیم

0 660

حسابداراپ

رییس بیمه مرکزی می‌گوید اگر مبلغ دیه افزایش یابد بیمه نامه‌های قبلی تا پایان دوره‌شان اعتبار خواهند داشت و نیازی به الحاقیه ندارند. او همچنین درباره مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها می‌گوید: بیمه مرکزی به شدت با مالیات بر ارزش افزوده بر روی بیمه‌ها مخالف است.

پندار سیستم


عبدالناصر همتی -رئیس بیمه مرکزی- با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاون اول رئیس جمهور گفته است مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها غیرقانونی است و می‌خواهند آن‌را حذف کنند گفت: مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها غیرقانونی نیست باید ما لایحه‌ای به مجلس ببریم و از مجلس اجازه بگیریم تا آن‌را حذف کنیم. ما به شدت مخالف مالیات بر ارزش افزوده در بیمه هستیم چرا که روی نرخ بیمه تاثیر گذار است در حالی که ما می‌خواهیم فرهنگ بیمه را توسعه و نفوذ بیمه را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: نیاز داریم نرخ بیمه تعدیل شود و همین موضوع حدود ۹ درصد نرخ بیمه را تعدیل می‌کند. علاوه بر ما وزیر اقتصاد هم با مالیات بر ارزش افزوده روی بیمه‌ها مخالف است باید در این مورد مجوزی بگیریم و پروسه‌اش طی شود.

 همتی در پاسخ به اینکه چه زمانی می‌خواهید این موضوع را به مجلس ببرید، اظهار کرد: زمان این موضوع با خداست.

مدیرعامل بیمه مرکزی با پاسخ به اینکه آیا در صورت اینکه دیه افزایش پیدا کند نرخ بیمه‌ها هم بالاتر خواهد رفت و باید الحاقیه‌ای به آن‌ها افزوده شود یا خیر، گفت: من راجع به دیه نمی‌دانم که افزایش خواهد یافت یا خیر، تصمیم این موضوع با قوه قضائیه است اما اگر قیمت دیه افزایش یابد بیمه‌نامه‌های جدید بر مبنای قیمت جدید دیه صادر خواهند شد اما آن بیمه‌نامه‌هایی که قبلا صادر شده‌اند تا پایان دوره بیمه‌شان اعتبار خواهند داشت.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.