- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اگر صورت های مالی شفاف می خواهیم باید تبعات آن را هم بپذیریم

فرشاد حیدری با اعتقاد بر این که  اگر صورتهای مالی شفاف میخواهیم باید تبعات آن را هم بپذیریم، تصریح کرد: یکی از وظایف بانک مرکزی حفظ حقوق سپردهگذاران است. در واقع، شفافسازی در زمینه حسابها، تفکیک حقوق صاحبان سهام و صاحبان سپرده به نحوی که هیچ اختلاف منافعی ایجاد نشود از وظایف مهم بانک مرکزی است.

حیدری با اشاره به اینکه  نظارتی که بانک مرکزی بر صورت های مالی دارد، با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی صورت گرفته است افزود: سال جاری یکی از بی نظیرترین سال ها در شبکه بانکی بوده است به نحوی که با هدف شفاف کردن صورت های مالی و جلوگیری از تضییع حقوق سهام داران و سپرده گذاران، مجامع عمومی بانک ها با چهار ماه تاخیر برگزار شد. به استناد قانون علمیات بانکی بدون ربا، اقدامی که صورت گرفت، برای حفظ حق مردم و تأمین حقوق همه افراد ذی نفع بوده است.

حیدری با اعتقاد بر اینکه  اگر صورت های مالی شفاف می خواهیم باید تبعات آن را هم بپذیریم، افزود:  یکی از وظایف بانک مرکزی حفظ حقوق سپرده گذاران است. در واقع شفاف سازی در زمینه حساب ها، تفکیک حقوق صاحبان سهام و صاحبان سپرده به نحوی که هیچ اختلاف منافعی ایجاد نشود از دیگر وظایف بانک مرکزی است.

معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین دلیل متوقف ماندن نماد چند بانک در بورس را  منوط به ارائه صورت های مالی شفاف دانست و افزود: زمانی که می گوییم صورت های مالی باید شفاف باشد، باید تبعات آن را نیز بپذیریم.