نرم افزارحسابداری صدگان

مؤدیان خوش‌ حساب گواهینامه یک ساله دریافت می‌کنند

0 973

حسابداراپ

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به صدور گواهینامه‌های مالیات بر ارزش افزوده گفت: گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر مدت زمان یک ساله دارد.

پندار سیستم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مسیحی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که ظهر امروز در سالن باغستان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون ملی-محلی است که باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: بسیاری از مردم به ویژه مؤدیان مالیاتی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده اطلاعات کافی در اختیار ندارند بنابراین باید فرهنگ‌سازی در این زمینه و با بیان محل‌ مصرف این مالیات می‌توان توفیقات بیشتری را کسب کرد.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به صدور گواهینامه‌های مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرد: گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر مدت زمان یک ساله دارد البته این مدت زمان برای مؤدیان مالیاتی است که به سازمان امور مالیاتی کشور بدهکار نیستند.

مسیحی ادامه داد: مؤدیان مالیاتی که به سازمان امور مالیاتی بدهکار هستند، می‌توانند از اداره‌کل امور مالیاتی استان محل سکونت خود گواهینامه‌ای سه ماهه دریافت کنند.

وی با اشاره به مالیات قابل پرداخت از سوی هتل‌داران عنوان کرد: قبل از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده وضعیت پرداخت مالیات از سوی هتل‌ها به گونه‌ای بود که باید نرخ دو درصد عوارض را هم پرداخت می‌کردند اما اجرای مالیات بر ارزش افزوده فرصت خوبی برای هتل‌داران است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: در قانون مالیات بر ارزش افزوده بحث پرداخت عوارض از سوی هتل‌داران حذف شده و بار مالی این قانون بر فعالان اقتصادی تحمیل نمی‌شود بلکه بر عهده مصرف‌کنندگان خدمات هتل‌ها است.

مسیحی با اشاره به اصلاحاتی که در زمینه مالیات بر طلا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در اصلاحیه‌ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته تا مصوب شود، نرخ طلا ۵۰ درصد نرخ حقوقی دیده شده است.

وی یادآور شد: در خصوص مالیات بر کشمش هم اگر فرآیند خشک کردن را اصلاح کنیم، مشکل فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان قزوین که در زمینه خرید و فروش کشمش و صادرات آن فعالیت می‌کنند، حل می‌شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.