نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات بکارگیری سربازان در دستگاه های اجرایی

0 821

حسابداراپ

چگونگی بکارگیری مشمولان خدمت وظیفه در دولت، شهرداریها، نهادهای عمومی غیر دولتی و دانشگاه ها را مشخص کردند.


 نمایندگان مردم در خانه ملت، چگونگی بکارگیری مشمولان خدمت وظیفه در دولت، شهرداریها، نهادهای عمومی غیر دولتی و دانشگاه ها را مشخص کردند. نمایندگان در نشست علنی یکشنبه ۲ آبان ماه مجلس شورای اسلامی در بررسی مواد اعاده شده از سوی شورای نگهبان درخصوص لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با اصلاح ماده ۳۶ این لایحه با ۱۴۴ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۳۶ اصلاحی لایحه مذکور؛ در زمان صلح با تایید ستاد کل نیروهای مسلح، قسمتی از نیازهای دولت، شهرداری ها، دهیاری ها، نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون های ورزشی و واحدهای تولیدی به نیروی انسانی دارای مدرک کارشناسی لیسانس و بالاتر با استفاده از خدمت مشمولان وظیفه مشروط به عدم ورود آسیب به آمادگی رزمی کشور و پس از گذراندن دوره آموزشی نظامی تامین می شود.این نیازها از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستاد کل اعلام می گردد. حقوق مزایا و جیره استحقاقی در دوره خدمت از محل اعتبارات دستگاه به کارگیرنده تامین می شود.حداقل ۵۰ درصد از نیروهای انسانی فوق که فارغ التحصیل دانشگاه هستند، باید در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته کشور خدمت کنند.

براساس بند الحاقی ماده ۳۶ لایحه مذکور؛ در صورت تایید فرمانده کل قوا، صدر بند ۳ ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح ذیل اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می شود که براساس آن؛ بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، ۲۵ درصد جانبازی به ۱۰ درصد، ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه به ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه تبدیل می شود. براساس تبصره این ماده؛ فرزند شهید مشابه جانباز ۵۰ درصد محسوب می شود. گفتنی است نمایندگان با حذف بند الحاقی ماده ۲۶ با ۵۰ رأی موافق، ۸۸ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنوع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن مخالف کردند.خانه ملت.
لزوم بکارگیری سالمندان در دولت

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالمندان از یک بلوغ فکری و عقلی برخوردار هستند و دولت می‌تواند در بسیاری از تصدیهایی که قصد بروزرسانی دارد، از ظرفیت، استعداد و تجربه سالمندان استفاده کند.

پندار سیستم

وی درباره ماده ۱۵ سیاستهای ابلاغی خانواده توسط مقام معظم رهبری و اتخاذ روش‌های حمایتی و تشویقی مناسب برای تکریم سالمندان در خانواده اظهار کرد: در شورای عالی سالمندان، مطالبی درباره احترام و تکریم سالمندان مطرح شد؛ تأمین سلامت آنها، نگهداری سالمندان در خانواده که امری بسیار مهم است و ما باید تلاش کنیم که هیچ مرکزی گرمتر، صمیمانه‌تر و پایدارتر از خانواده نباشد و این استراتژی را باید همواره به خاطر داشته باشیم.

بحث دیگر که حضرت آقا بیان کردند این است که سالمندان امروزه با سالمندان ۲۰ سال گذشته تفاوتهای اساسی دارند و تقریباً یک سوم زندگی افراد در دوران سالمندی است؛ این افراد از یک بلوغ فکری و عقلی برخوردار هستند و دولت می‌تواند در بسیاری از تصدیهایی که قصد بروزرسانی دارد، از ظرفیت، استعداد و تجربه سالمندان استفاده کند.

وی تأکید کرد: به سلامت سالمندان باید یک نگاه ویژه‌ای شود و بررسیها نشان داده بار مالی ناشی از هزینه‌های سالمندان، ۴۰ درصد بیشتر از افراد عادی و دارای اشتغال است؛ همواره باید آخرین وضعیت سالمندی کشور از جمله وضعیت درآمدی، سلامتی، استفاده از ظرفیت و نگهداری آنها را رصد کنیم که آیا در خانواده یا مراکز نگهداری می‌شوند.

منبع:تسنیم



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.