نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز رصد حساب های بانکی برای اخذ مالیات

0 1,142

حسابداراپ

مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی از تدوین آیین‌نامه استفاده از اطلاعات انواع حساب‌های بانکی و معاملاتی برای محاسبه مالیات ها خبر داد.


مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان این که آیین‌نامه استفاده از اطلاعات انواع حساب‌های بانکی و معاملاتی تهیه شده، گفت:‌ پس از امضای وزیر دادگستری این آیین نامه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

پندار سیستم

به این ترتیب ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات ها که به تشکیل پایگاه اطلاعات یکپارچه اقتصادی منجر می شود، در آستانه اجرایی شدن قرار گرفت. براساس ماده مذکور اطلاعات معاملاتی اشخاص از جمله خرید و فروش، واردات و صادرات، اطلاعات مالی، پولی ، اعتباری و سرمایه‌ای اشخاص از قبیل نقل و انتقال سهام و سایر اوراق بهادار، جمع گردش و مانده سالانه انواع حساب‌های بانکی، انواع سپرده‌ها و سود آنها و سایر اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی در این پایگاه اطلاعاتی متمرکز خواهد شد.
علی رستم‌پور با اشاره به پیگیری از دیگر دستگاه‌ها برای دریافت اطلاعات و ورود داده‌ها در مرکز فناوری اطلاعات به فارس گفت: این موضوع براساس تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات ها باید انجام شود و اساساً این بانک وجود ندارد و در حال شروع و راه‌اندازی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: کار بزرگی است و اساساً ظرف ۶ ماه نمی‌توان این بانک اطلاعاتی را ایجاد کرد، کار را شروع کردند. مسیر کار طولانی است، اما اطلاعاتی دریافت نکردیم.وی درباره این که آیا اکنون اطلاعات بانک‌ها را دارید؟ تصریح کرد: طی دو سال اخیر با بانک مرکزی جلساتی را برگزار کردیم و به استناد ماده ۱۲۰ قانون برنامه اطلاعات خواستیم، اما آن ها ملاحظات محرمانگی را داشتند، تا این که قانون مالیات‌ها تصویب شد و به صراحت قانونگذار بحث جمع گردش حساب‌ها و سپرده‌ها را مطرح کرد و بانک مرکزی کوتاه آمد و اذعان کردند، باید اطلاعات بدهند.

به گفته رستم‌پور، ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات ها آیین‌نامه‌ای دارد که سازمان مالیاتی و بانک مرکزی باید تدوین کنند و با کار کارشناسی نهایی و با امضای وزیر اقتصاد برای وزیر دادگستری ارسال شد و جلسات آن در این وزارتخانه برگزار شده و پس از تایید، کار تمام می‌شود و امیدواریم که به زودی تایید و اجرایی شود.این مقام مسئول افزود: اکنون از بانک مرکزی، پست، ثبت احوال، شهرداری (بابت پایان کار ساختمان)، گمرک و بورس اطلاعات می‌گیریم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.