- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

هشدار به مدیران برای افزایش کنترل ها در پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان +سند

در ادامه این بخشنامه، تصریح شده است که هرگونه مغایرت در درج شماره شبا و کد ملی کارکنان، موجب برگشت مبالغ به حساب اداره کل خزانه وزارت اقتصاد خواهد شد.


به گزارش صبحانه آنلاین یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم در بخش اقتصادی، افزایش انضباط و کنترل های صورت گرفته روی منابع و مخارج دستگاههای اجرایی است که از کوچکترین موضوعات مانند خریدهای ساده تا مواردی مثل حقوق و مزایای کارمندان را در بر می گیرد.

در جدیدترین ابلاغیه در این خصوص، خزانه داری کل کشور در ابلاغیه ای مهم به همه ذی حسابان و مسئولان امور مالی دستگاههای مختلف، با اشاره به تاکیدات مراجع نظارتی مبنی بر افزایش کنترل ها در پرداخت های پرسنلی از جمله پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاهها، از مدیران مربوطه خواسته است موارد مهمی را مد نظر قرار دهند.

در این بخشنامه مدیرکل خزانه به دستگاههای اجرایی با اعلام ضرورت درج شماره شبای حساب کارکنان دولت، از مسئولان مربوطه خواسته است از درج “مبلغ منفی” (کمتر از صفر)، برای خالص حقوق دریافتی هر یک از کارکنان دولت خودداری کنند.

در ادامه این بخشنامه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تصریح شده است که هرگونه مغایرت در درج شماره شبا و کد ملی کارکنان، موجب برگشت مبالغ به حساب اداره کل خزانه وزارت اقتصاد خواهد شد.

بخش دیگری از این دستورالعمل وزارت اقتصاد، به موضوع خودداری از ارسال دستی فایل حقوق کارکنان اختصاص دارد که در این زمینه، از همه دستگاهها خواسته شده الزاما از بستر امن شبکه دولت – سامانه اختصاصی تبادل الکترونیکی درخواست وجه اقدام کنند. در عین حال، مدیران مربوطه باید با توجه به مصوبات اخیر شورای حقوق و دستمزد و تعیین سقف پرداخت حقوق برای کارکنان، نسبت به رعایت این موضوع توجه ویژه کرده و درخواست وجه نیز حتما باید در حدود تخصیص صادره توسط سازمان برنامه و بودجه باشد.