نرم افزارحسابداری صدگان

سال سخت شورای عالی کار برای تعیین دستمزد

0 526

حسابداراپ

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور می‌گوید: شورای عالی کار امسال برای تعیین حقوق و دستمزد سال سختی پیش رو دارد و قبل از ورود به بحث دستمزد باید تکلیف حق مسکن ۲۰ هزار تومانی کارگران را که دو سال است مسکوت مانده روشن کند.


فتح الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته تلاش بسیاری را از سوی تشکل‌های کارگری برای به دست آوردن ارقام سبد معیشت خانوارهای کارگری شاهد بودیم و به طور علمی و تخصصی روی آن کار کردند اما گروه دولت و کارفرمایان با وجود آنکه این ارقام را قبول داشتند و دشواری معیشت کارگران را تایید کردند زیر بار این اعداد و ارقام نرفتند.

وی افزود: امسال هم نرخ تورم را پایین اعلام کرده‌اند که بگویند تعیین دستمزد تابع نرخ پایین تورم خواهد بود تا کارگران برای دستمزد سال آینده توقع بالایی نداشته باشند.

پندار سیستم

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با تاکید بر وجود معوقات مزدی از سالهای دور، گفت: به دلیل آنکه مزد کارگران طی سنوات گذشته و از زمان جنگ افزایشی نداشته امروز دریافتی کارگران از حقوق و دستمزد واقعی فاصله بسیاری گرفته است به نحوی که جامعه کارگری قادر به تامین معاش خانواده نیست و از عهده هزینه‌های سنگین زندگی برنمی آید.

بیات گفت که این فاصله باید به حداقل برسد و تاکید کرد که هر دولتی که برای چهار سال آینده سر کار بیاید موظف است نان و معیشت و مسکن کارگران را با عمل به قانون اساسی تامین کند.

وی در پایان از مسکوت ماندن موضوع حق مسکن کارگران ابراز تاسف کرد و گفت: دو سال است که با وجود تصویب افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن در شورای عالی کار، هیات دولت اعتنایی به آن ندارد و آن را به موضوعی چالش برانگیز تبدیل کرده است.

وی متذکر شد: طبعا اگر در مورد افزایش دستمزد کارگران به شکل پلکانی عمل می‌کردند امروز فاصله طبقاتی و کاهش قدرت خرید را حس نمی‌کردیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.