- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

درآمد ۴ ماهه مالیات‌ ۲۷ درصد رشد کرد

طبق قانون بودجه، از ۱۰۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیات مصوب امسال بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان آن در ۴ ماهه وصول شده که ۲۷ درصد رشد دارد.


به گزارش فارس، عملکرد درآمدهای مالیاتی دولت به استثنای درآمدهای اختصاصی در ۴ ماهه امسال ۳۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر ۲۶.۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

این درآمدها شامل مالیات‌های مستقیم با وصول ۱۷ هزار میلیارد تومان و مالیات‌های غیر مستقیم ۱۷ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که به ترتیب ۲۵.۲ و ۲۹.۱ درصد در مدت مشابه رشد داشته‌اند.

طبق گزارش، بانک مرکزی مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۹۵، ۲۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده که در ۴ ماه نخست سال ۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد آن وصول شده و نسبت به مدت مشابه ۴.۷ درصد رشد دارد.

همچنین در این مدت ۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مالیات بر واردات وصول شده که نسبت به عملکرد این مدت در سال ۹۴، بالغ بر ۵.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، بیشترین مالیات وصول شده مربوط به اشخاص حقوقی بوده که از رقم مصوب ۳۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان در ۴ ماهه ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با رشد ۲۳ درصدی به دست آمده است.

همچنین طبق این اطلاعات مالیات در کالا و خدمات ۱۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان با ۳۵ درصد رشد محقق شده است.

نکته حائز اهمیت در این گزارش مربوط به مالیات معوقه اشخاص حقوقی دولتی است که برای سال جاری از این محل ۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده که عملکرد ۴ ماهه ۱۶۸۰ میلیارد تومان است و ۶۱.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

بر این اساس، مالیات علی‌الحساب شرکت‌های دولتی در حال واگذاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد مناسبی نداشته و منفی ۹۸.۵ گزارش شده است.

به گزارش فارس، مالیات بر فروش سیگار در ۴ ماهه ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که ۵۷.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.