- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تسليم اظهارنامه دوره دوم (فصل تابستان) سال ۱۳۹۵

با توجه به اينكه آخرين مهلت تسليم اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده دوره دوم (فصل تابستان) سال ۱۳۹۵ روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۱۵ مي باشد، لذا ضروري است كليه ادارات كل امور مالياتي و ماليات بر ارزش افزوده ضمن رعايت مفاد اطلاعيه مندرج در سامانه عمليات اينترنتي ماليات بر ارزش افزوده در راستاي ارائه خدمات بهتر به مؤديان محترم مالياتي، اقدامات ذيل را معمول نمايند:


۱- جهت تسهيل امور مؤديان، كليه واحدهاي خدمات مؤديان، مي‌بايستي به طور تمام وقت آماده پاسخگوئي و ارائه خدمات در طول مدت تسليم اظهارنامه باشند.

۲- ادارات کل امور مالياتي ضمن اطلاع رساني مفاد اطلاعيه مذکور به مؤديان محترم و نصب آن در ادارات امور مالياتي اقدام نمايند.

۳- جهت تسهيل امور مؤديان، ساعات حضور كليه كاركنان بخش‌ ماليات بر ارزش افزوده در روزپنج شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۱۵ از ابتداي وقت اداري لغايت ساعت ۱۸ خواهد بود. بديهي است در خارج از ساعات اداري معمول تعداد و ترتيب حضور همكاران با توجه به حجم عمليات و …به تشخيص مديران مربوطه تعيين خواهد گرديد.

۴- ضروري است همكاران در حوزه‌هاي مختلف ستاد معاونت ماليات بر ارزش افزوده سازمان با حضور در اوقات كاري اعلام شده براي ادارات كل و آمادگي كامل، نسبت به پشتيباني كامل عمليات واحدهاي اجرائي اقدام نمايند.

۵- ادارات كل امور مالياتي مكلفند ترتيبي اتخاذ نمايند تا صرفاً مؤدياني که شرايط پرداخت نقدي و يا ترتيب پرداخت ماليات ابرازي اظهارنامه دوره مورد نظر را مطابق اطلاعيه مندرج در سامانه ماليات بر ارزش افزوده را رعايت نموده اند قادر به ثبت اظهارنامه باشند و از دريافت اظهارنامه هاي فاقد شرايط به صورت دستي خودداري نمايند.

۶- ادارات کل امور مالياتي مکلفند در پايان مهلت تسليم اظهارنامه، فهرست مؤدياني که ماليات و عوارض ابرازي را پرداخت ننموده و يا ترتيب پرداخت نداده اند، استخراج و ضمن پيگيري عمليات وصول، نتيجه اقدامات انجام شده را جهت استحضار رئيس کل محترم سازمان به اين معاونت اعلام نمايند.

لازم است مديران كل محترم امور مالياتي و ماليات بر ارزش افزوده ترتيبي اتخاذ نمايند كه به نحو مقتضي از ارائه خدمات در بالاترين سطح ممكن به مؤديان محترم و پاسخگويي سريع، دقيق و مسئولانه كليه پرسنل تحت مديريت خود اطمينان حاصل نمايند.


محمد مسيحي
معاون ماليات بر ارزش افزوده