نرم افزارحسابداری صدگان

تحقق ۹۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در نیمه نخست امسال

0 608

حسابداراپ

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۹۰ درصد پیش‌بینی وصول درآمدهای مالیاتی در کشور محقق شد.


به گزارش خبرگزاری مهر، نادر جنتی گفت: برای امسال، وصول ۸۷۰ هزار میلیارد ریال درآمدهای مستقیم و ارزش افزوده مالیات در کشور پیش‌بینی شده است؛ این در حالی است که میزان مالیات وصول‌نشده در کشور ناشی از شرایط اقتصادی در کشور است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی افزود: امیدواریم در نیمه دوم امسال، با کمک فعالان اقتصادی و مردم تمامی میزان مالیات پیش‌بینی شده وصول شود. البته اکثر شرکت‌های تولیدی کشور، اظهارنامه‌های خود را با میزان کمتر و با زیان اعلام کردند.

وی با بیان اینکه سهم مالیات در تولید ناخالص در دنیا ۲۰ درصد است، ادامه داد: سهم مالیات در تولید ناخالص کشور به نسبت دنیا فاصله دارد؛ به نحوی که سهم مالیات در تولید ناخالص کشور، حدود ۷ درصد است که در برنامه ششم توسعه باید به ۱۰ درصد برسد.

جنتی ادامه داد: تنها راه نجات اقتصاد کشور، جایگزین کردن درآمدهای مالیاتی به جای سرمایه‌های نفتی است، بنابراین باید با رضایت‌مندی مردم و تمکین آنها، مالیات عادلانه را وصول کرد، ضمن اینکه مطابق فرمایش مقام معظم رهبری باید جوشش و جریان اقتصادی کشور درون‌زا باشد که استفاده از کالاهای داخلی، تنها راهکار این امر است.

وی گفت: جلوگیری از ورود کالای خارجی، تولید و اشتغال را رونق داده، تورم را مهار، افزایش ثروت ملی را به دنبال دارد و درآمدهای مالیات افزایش می‌دهد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.