- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افزایش ۵۰ درصدی دریافت مالیات در تهران

استاندار تهران از افزایش ۵۰ در صدی دریافت مالیات خبرداد.


به گزارش صداو سیما؛سید حسین هاشمی در سومین جلسه شورای اداری استان تهران گفت: افزایش ۵۰ درصدی دریافت مالیات و افزایش ۴۴ در صدی ارزش افزوده در تهران بر خلاف دیگر استانها مازاد مالیاتی به منظور استفاده در هزینه مورد نیاز استان ندارد .

وی افزود: تقاضا داریم دولت پاداشی برای استان تهران که مازاد مالیاتی محاسبه نمی شود در نظر بگیرد تا برای هزینه ها تحقیقاتی در دانشگاه های تهران در نظر گرفته شود.

هاشمی اضافه کرد: استان تهران در ابتدای دولت یازدهم ۱۸ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات دریافت می کرد که سال گذشته به ۳۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

استاندار تهران با بیان اینکه کل بودجه عمران استان ۳۷۰ میلیارد تومان است گفت: یارانه استان تهران ۷۰۰ میلیارد تومان است که دو برابراین مبلغ است و تقاضای ما هدفمند شدن یارانه هاست .

و ی بااشاره به اجرای موفق آمیز اقتصادی مقاومتی در استان تهران از فرمانداران استان خواست تا گزارش های اقتصاد مقاومتی را به صورت هفتگی به دبیر خانه این ستاد ارائه کنند و دبیر خانه نیز گزارش هفتگی را به صورت کلی در اختیار استاندار دهد.

هاشمی در ادامه با اشاره کاهش قیمت نفت گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت را تا ۲۵درصد در پی داشت که بهترین شرایط برای عبوراز اقتصاد تک محصولی نفت است .

وی اضافه کرد : زمانیکه هزینه های جاری وعمرانی از محل مالیات های مردم تامین شود به اقتصاد سالم دست یافته ایم .