- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

۲۷۵ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال مالیات وصول شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در چهار ماه نخست امسال در دو حوزه مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ۲۷۵ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال مالیات وصول شده است.


به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در بخش مالیات مستقیم ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصول شده که معادل ۹۹ درصد رقم تعیین شده در بودجه است و ۲۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته  افزایش یافته است.

تقوی نژاد در ادامه اظهار کرد: در بخش مالیات بر  ارزش افزوده سال گذشته، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات مربوط به شهرداری ها بوده این در حالی است که سهم سلامت در این بین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۹۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص سهم مالیات بر ارزش افزوده در کل مالیات یادآور شد: ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده بوده که نشان از تحقق ۸۹ درصدی بودجه دارد و شاهد رشد ۳۹ درصدی ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم.

تقوی نژاد در خصوص میزان دریافت مالیات مستقیم و ارزش افزوده در چهار ماه سال جاری گفت: در چهار ماه سال جاری ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در حوزه مستقیم و ارزش افزوده دریافت شده که این رقم نشان دهنده تحقق ۹۵ درصدی درآمد مالیاتی تعیین شده در بودجه سال جاری است.