نرم افزارحسابداری صدگان

کارگرانی که بیمه محل کار ندارند می‌توانند از کارفرما شکایت کنند

0 736

حسابداراپ

 تمام کارفرمایانی که کارگر در اختیار و یا استخدام دارند مکلف هستند طبق قانون تامین اجتماعی نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند .


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: من در یک شرکت خصوصی کار می کنم و کارم کنترل دستگاه ها بصورت دانه ای است . به ازای هر دانه ١٠٠٠ تومان دریافت می کنم که آخر ماه حدود ٥٠٠ هزار تومان می گیرم .

پندار سیستم

قرارداد داریم ، برای ضمانت کار از من سفته گرفته اند ولی بیمه ندارم و طبق قانون کار مرا بیمه و حقوق نمی دهند امثال من بخاطر نحوه کارمان ایا از مزایای بیمه بیکاری بهره مند میشویم و تکلیف ما چه می شود که بیمه نشده ایم از طرف شرکت خصوصی و بیمه نداریم و طبق قانون کارحقوق نمی دهند لطفاراهنمایی کنید.

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین  اجتماعی پاسخ داد: کارفرمایانی که کارگر در اختیار و یا استخدام دارند مکلف هستند طبق قانون تامین اجتماعی نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند .

در صورت عدم ارسال لیست و پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما می توانید مراتب را جهت انجام بازرسی به شعبه محدوده محل خدمت اعلام کنید . در هر حال بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری منوط به پرداخت حق بیمه بیکاری توسط کارفرما و احراز سایر شرایط قانونی است. ضمن اینکه رسیدگی به موارد عدم رعایت مقررات قانون کار از ناحیه کارفرما، بعهده ادارات کار است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.