نرم افزارحسابداری صدگان

تمام زيرمجموعه‌های آستان قدس اظهارنامه مالياتی ارائه كردند

0 752

حسابداراپ

پس از لغو معافيت مالياتي مجموعه‌هاي وابسته به آستان قدس رضوي، براي نخستين بار اين زيرمجموعه ها براي سال ۱۳۹۴ اظهار نامه مالياتي دادند.


سيد كامل تقوي‌نژاد رئيس كل سازمان امور مالياتي کشور در گفتگو با خبرنگار پارسينه ضمن اشاره به لغو ماليات آستان‌ها به جز خود آستان قدس رضوي، توضيح داد: در ماده ۲ قانون ماليات‌هاي مستقيم، به طور مشخص گروه‌هايي كه از پرداخت ماليات معاف هستند و گروه‌هايي كه بايد ماليات بپردازند، ذكر شده است.

پندار سیستم

او متذكر شد: در اين قانون آمده است خود آستان‌ها همچنان از پرداخت ماليات معاف هستند اما كليه شركت‌هاي وابسته و زيرمجموعه آنها و از جمله زيرمجموعه‌هاي آستان قدس رضوي بايد ماليات پرداخت كنند. بر اين اساس براي نخستين بار اين زيرمجموعه ها براي سال ۱۳۹۴ اظهار نامه مالياتي دادند.

نمايندگان پارلمان سال ۱۳۹۳ در ادامه بررسي طرح الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت با الحاق پيشنهادي كه از سوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح شده بود موافقت كردند كه براساس آن معافيت‌هاي مالياتي آستان قدس رضوي و آن دسته از موسسات و بنگاه‌هاي اقتصادي زيرمجموعه نيروهاي مسلح و ستاد اجرايي فرمان امام، ‌لغو شود.

آستان قدس رضوي داراي ٤٤ شركت و موسسه با صددرصد سهام و ٦٠ شركت و موسسه ديگر با سهام كمتر از سقف ٥٠ درصد، فعاليت‌هاي اقتصادي را در بخش‌هاي صنعتي و معدني، كشاورزي و دامپروري و فعاليت‌هاي خدماتي و عمراني و درماني انجام مي‌دهد. با توجه به فعاليت‌هاي گسترده اقتصادي برخي نهادها مانند آستان قدس رضوي، معافيت مالياتي اينگونه نهادها به نوعي موجب تبعيض و مختل‌كننده اصل رقابت در اقتصاد است و براساس عدالت اقتصادي، لغو اين‌گونه معافيت‌ها مي‌تواند درآمد مناسبي براي كشور داشته باشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.