نرم افزارحسابداری صدگان

تغییر روش صدوردسته چک

0 880

حسابداراپ

 

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،با انتقاد از افزایش چک های برگشتی در سال های اخیر،گفت:باید هویت افراد درحین دریافت دسته چک به عنوان سند تجاری استعلام و شناسایی شود.یحیی کمالی پور ،با انتقاد از افزایش چک های برگشتی در سال های اخیر، گفت: کسادی بازار و رکود اقتصاد عامل اصلی رشد چک های برگشتی است.

پندار سیستم



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از پرونده های موجود در دستگاه قضا مربوط به امور مالی است، تصریح کرد: متاسفانه رشد مشکلات اقتصادی در سال های اخیرناتوانی افراد برای پرداخت بدهی های خود را موجب شده که نتیجه آن افزایش ورودی شکایت ها به دستگاه قضا است.
هنوز راهکاری برای کاهش چک های برگشتی ارایه نشده است
وی با تاکید براینکه با وجود افزایش روزافزون چک های برگشتی هنوز راهکاری برای کنترل آن درنظرگرفته نشده است،افزود: باید راهکار عملی و اجرایی ثابتی برای جلوگیری از افزایش چک های برگشتی داشته باشیم.
این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد:رکود و تورم اقتصادی حاکم برکشور از یک طرف و از طرف دیگر حضور برخی سوء استفاده کنندگان در بازار به رشد چک های برگشتی دامن زده است.
چک برگشتی
برخی سوءاستفاده کنندگان با چک زمینه کلاهبرداری را فراهم کرده اند
وی با بیان اینکه برخی سوءاستفاده کنندگان با چک زمینه کلاهبرداری را فراهم کرده اند،تصریح کرد:گاهی اوقات اطاله دادرسی در دستگاه قضا و طولانی شدن زمان برای رسیدگی به پرونده ،فرصتی برای سودجویان جهت کشیدن چک های بلامحل ایجاد می کند؛زیرا سوءاستفاده کنندگان می دانند با شکایت زمان پرداخت بدهی خود با زمان بیشتری همراه خواهد شد.
این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه باید هویت افراد درحین دریافت دسته چک به عنوان سند تجاری استعلام و شناسایی شود،تصریح کرد: افراد باید درحین دریافت چک دسته بندی شده و برحسب خوش حساب بودن به ارایه چک اقدام شود.
صلاحیت و درآمد افراد باید در ارایه دسته چک مدنظر باشد
کمالی پور با بیان اینکه باید صلاحیت و درآمد افراد در ارایه دسته چک مدنظر باشد،افزود: ضعف های موجود درحین ارایه دسته چک مشکلات بسیاری را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.
وی ادامه داد:باید سیستم منسجمی به صورت یک پارچه در سراسرکشور درنظرگرفته شود تا سوء سابقه بانکی شناسایی شده و دسته چک در اختیار افرادی که واجد شرایط نیستند،قرار نگیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: عدم دریافت ضمانت اجرایی صحیح به رشد چک های برگشتی در سال های اخیر کمک کرده؛ از این رو باید برای کاهش این معضل اجتماعی سعی در رفع این نواقص کنیم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،یادآور شد: رشد چک های برگشتی علاوه بر ایجاد مشکل برای اقتصاد کشور ،دستگاه قضا را نیز با پرونده های بسیار مواجه کرده است.

منبع:تجارت نیوز



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.