نرم افزارحسابداری صدگان

تاثیر کاهش نرخ‌ سود در بازار مسکن

1 756

حسابداراپ

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: کاهش نرخ سود به طور یقین باعث جذابیت اخذ تسهیلات مسکن می‌شود و شکی در آن نیست، کمااینکه زمانی این سود تسهیلات از ۱۳ درصد به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد، حجم واریز صندوق دو برابر شد. قطعا با کاهش به ۹.۵ درصد نیز این جذابیت افزایش خواهد یافت.


به گزارش اقتصادنیوز، نرخ سود تسهیلات مسکن‌اولی‌ها تک رقمی شد. صبح امروز رئیس جمهور در حالی از تک رقمی نرخ سود تسهیلات مسکن خبر داد که پیش از این  وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن از ۱۱ درصد به ۹ درصد را مطرح کرده بود. اما با تصویب کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه اولی‌ها آیا می توان انتظار داشت زمینه های تحرک در این بازار ایجاد شود و طبق پیش‌بینی ها در نیمه دوم سال منتظر رونق این بازار باشیم.

پندار سیستم

در این زمینه  برخی کارشناسان معتقدند که با  کاهش نرخ سود اینگونه تسهیلات شاهد افزایش متقاضیان این وام‌ها و به دنبال آن افزایش بیشتر معاملات مسکن خواهیم بود و همین موضوع می‌تواند رونقی بیشتر را در بازار مسکن پدید آورد.

در این رابطه  مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن  به اقتصادنیوز گفت:  کاهش نرخ سود به طور یقین باعث جذابیت اخذ تسهیلات مسکن می‌شود و شکی در آن نیست، کمااینکه زمانی این سود تسهیلات از ۱۳ درصد به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد، حجم واریز صندوق دو برابر شد. قطعا با کاهش به ۹.۵ درصد نیز این جذابیت افزایش خواهد  یافت.

محمدحسن مرادی در مورد نتایج کاهش سود تسهیلات از ۱۴ به ۱۳ درصد و بعد از آن از ۱۳ به ۱۱ درصد بیان کرد: روند افتتاح حساب صندوق نشانگر افزایش تعداد حساب‌های افتتاحی روزانه نسبت به گذشته است به نحوی که متوسط حساب‌های افتتاحی در روز در سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۱۶۹ فقره حساب بوده که این تعداد در سه ماهه نخست سال جاری به ۲۰۳ فقره حساب و از ابتدای تیرماه نیز به ۳۵۹ فقره حساب رسید.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود: این موضوع نشان می‌دهد حساب‌های افتتاحی در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰ درصد و از ابتدای تیرماه ۱۱۲ درصد نسبت به حساب‌های افتتاحی سال ۱۳۹۴ رشد داشته است که عمده دلیل آن نیز اتخاذ سیاست‌های تسهیل‌گر در این خصوص (به خصوص کاهش نرخ سود به ۱۱ درصد) است.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. یعقوب امیری امرله می گوید

    با عرض سلام امیدوارم نسبت به ساخت و ساز هم توجه کنید این سازندها هستن که به بازار رونق میدن سود تسهیلات مشارکت را هم پایین بیارید متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.