نرم افزارحسابداری صدگان

کلینتون ها چقدر مالیات داده اند؟

0 510

حسابداراپ

هیلاری کلینتون روز جمعه اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرد. به این ترتیب معلوم شد نامزد حزب دموکرات و همسرش در سال گذشته میلادی ۱۰/۷۵ میلیون دلار درآمد داشتند که ۳۴/۲ درصد آن را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کرده اند.


در سال ۲۰۱۵، خانواده کلینتون از محل کمک های مالی یک میلیون دلار درآمد داشتند که بیشتر آن به بنیاد کلینتون اهدا شده بود. بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق و همسر خانم کلینتون از سخنرانی هایش توانست ۵/۳ میلیون دلار درآمد داشته باشد. خانم کلینتون که در دوره اول ریاست جمهوری اوباما وزیر خارجه بود و در زمان تصدی این پست با کمک انتشارات Simon & Schuster کتابش را چاپ کرد، سال گذشته توانست از محل فروش این کتاب از انتشارات ۳ میلیون دلار درآمد کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، تیم کین، سناتور دموکرات که هیلاری کلینتون او را به عنوان معاون خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امسال انتخاب کرده، نیز همراه با همسرش آنه هالتون اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کردند. آنها در سال ۲۰۱۵ به دولت آمریکا ۲۰/۳ درصد از درآمدشان را به عنوان مالیات پرداخت کردند.

جنیفر پالمیر، معاون کمپین انتخاباتی کلینتون در بیانیه ای دراین باره گفت: «هیلاری کلینتون و تیم کین همچنان به تعیین استانداردها در شفافیت مالی ادامه می دهند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «این در تضاد کامل با عملکرد دونالد ترامپ است که پشت بهانه های جعلی پنهان شده و نسبت به وعده های پیشین خود درباره انتشار اظهارنامه مالیاتی عقب نشینی کرده است.»

پندار سیستم

این یک رسم در آمریکاست که نامزدهای ریاست جمهوری اظهارنامه ها ی مالیاتی خود را منتشر کرده و در دسترس عموم مردم قرار دهند، اگرچه قانون آنها را موظف به این کار نکرده است. اظهارنامه مالیاتی خانواده کلینتون از سال ۱۹۷۷ به این سو هر سال منتشر می شود.

ترامپ و وکلایش دلیل عدم انتشار اظهارنامه مالیاتی این نامزد جمهوریخواه را ممیزی هایی اعلام کرده اند که سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا برای آنها ایجاد کرده است. ترامپ همچنین اعلام کرده که مالیات های او کسب وکار هیچ کس نیست و قرار نیست برای همه عیان شود.

کمپین ترامپ این اقدام کلینتون را رد کرده و در بیانیه ای آورده است: «انتشار این سند چیزی بیشتر از تلاش در جهت انحراف افکار عمومی نیست.» اداره درآمد داخلی آمریکا اما اعلام کرده ترامپ باوجود ممیزی ها می تواند مالیات پرداختی اش را اعلام کند. روز پنجشنبه اما مایکل کوهن، مشاور اختصاصی ترامپ به شبکه سی ان ان گفته بود که تا زمان مشخص شدن تکلیف ممیزی ها اجازه نمی دهد کاندیدای جمهوریخواه اظهارنامه خود را منتشر کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برگزار خواهد شد و کلینتون و ترامپ برای رفتن به کاخ سفید با هم رقابت خواهند کرد. اگر کلینتون بتواند به کاخ سفید راه یابد، نخستین زنی خواهد بود که در آمریکا به مقام ریاست جمهوری رسیده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.