نرم افزارحسابداری صدگان

مهلت ۲ روزه سازمان براساس توافق با اصناف

0 1,144

حسابداراپ

طبق توافق سازمان امور مالیاتی با اصناف، اظهارنامه مالیاتی سال ۹۴ مؤدیان مشاغل بند «ج» قانون مالیات‌های مستقیم تا ۱۵ مرداد باید به عنوان مالیات قطعی قلمداد شود که این موضوع امروز در سازمان مالیاتی بررسی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق توافق‌نامه اصناف و سازمان مالیاتی در سال جاری مقرر شد، اظهارنامه مالیاتی سال ۹۴ مشاغل بند «ج» قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان مالیات قطعی قلمداد شده و تا ۱۵ مرداد امسال برگه تشخیص قطعی برای صاحبان این مشاغل از سوی سازمان مالیاتی ارائه شود.

براساس این گزارش ۲ روز به پایان مهلت توافق مابین اصناف و سازمان مالیاتی باقی مانده تا تکلیف اظهارنامه قطعی صاحبان مشاغل یاد شده روشن شود.

پندار سیستم

در این باره محمدتقی پاکدامن معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی به خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که چه زمانی برگه قطعی مالیات مشاغل بند «ج» براساس توافق‌نامه صادر می‌شود، گفت: سازمان مالیاتی طبق توافق تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارد و امروز نیز جلسه‌ای بدین منظور در سازمان تشکیل شده تا نسبت به جمع‌بندی این موضوع تصمیم‌گیری شود.

همچنین قاسم پناهی قائم‌مقام سازمان امور مالیاتی در این راستا به فارس می‌گوید، قطعا سازمان به تعهدات خود در توافقنامه با اصناف پای‌بند است و در موعد مقرر برگه تشخیص قطعی صادر خواهد شد.

پیش از این طی روزهای گذشته ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفته بود، در حالی که به روزهای پایانی ۱۵ مرداد ماه نزدیک می‌شویم، هنوز خبری از صدور برگه تشخیص قطعی مالیات سال ۹۴ صاحبان مشاغل بند «ج» براساس اظهارنامه ثبت شده نیست و امیدواریم سازمان مالیاتی به توافق پایبند باشد.

به گزارش فارس، در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون واحد صنفی در کل کشور وجود دارد که بخش عمده آن در تهران بوده و از این تعداد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار صنف مشمول مشاغل بند «ج» قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.