نرم افزارحسابداری صدگان

طرح‌ جدید سازمان‌ مالیاتی‌ برای‌ مالیات‌ ستانی

0 644

حسابداراپ

رییس کل سازمان مالیاتی گفت:« قرار نیست اگر هزینه های دولت افزایش پیدا کرد،از طریق مالیات از مردم اخذ شود، حق نداریم برای تامین آن به مردم فشار بیاوریم و با هر بهانه‌ای از مردم مالیات بگیریم.»


به گزارش خبرانلاین سید کامل تقوی نژاد رییس کل سازمان مالیاتی در نشست هم اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی تهران،اظهار داشت:« مطابق سیاست های جدید ابلاغ شده در دوره جدید اساس کار ، اعتماد به مردم است. چرا که مردم بازیگران اصلی اقتصادی هستند که ضمن فعالیت اقتصادی ، منافع کشور را نیز در نظر گرفته و تامین می کنند.»

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: « در سازمان مالیاتی به دنبال شفاف سازی هستیم. کشو نیاز به شفاف سازی مسایل اقتصادی دارد. از همین رو طرح جامع مالیاتی تا بهمن عملیاتی می شود. این طرح عمدتا برای رسیدن به اطلاعات صحیح و شفافیت تدوین  شده است.»

وی افزود:« طرح جامع مالیاتی بر خوداظهاری تاکید شده و بناست به اطلاعاتی که مردم ارایه می کنند،تکیه داریم. از همین رو قصد داریم تا ۹۰ درصد اظهارنامه‌ها را پذیرفته و اطلاعات فقط ۱۰ درصد از اظهارنامه‌های پرریسک را بررسی کنیم.»

تقوی نژاد عنوان کرد:« قرار نیست اگر هزینه های دولت افزایش پیدا کرد،از طریق مالیات و از مردم اخذ شود و دولت باید هزینه های خود را متعادل و اصلاح کند. حق نداریم برای تامین آن به مردم فشار بیاوریم و با هر بهانه‌ای از مردم مالیات بگیریم.»

رییس کل سازمان مالیاتی عنوان کرد:« طبق بررسی های صورت گرفته ۴۰ درصد درآمد مالیاتی کشور از طریق مالیات بر ارزش افزوده اخذ می شود.اگرچه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد اما قابل حل است. هدف اصلی مااز  تولید به مصرف در دریافت مالیات است.»

پندار سیستم

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین خاطرنشان کرد:«علاقه نداریم وارد رسیدگی‌های پیچیده شویم، چرا که معتقدیم اطاله مراحل دادرسی مالیاتی هر دو طرف را خسته می‌کند. ما در نظر داریم امسال ۵۰ درصد از زمان پروسه دریافت مالیات را کاهش دهیم.»

وی تاکید کرد: «نمی‌خواهیم به گونه‌ای رفتار کنیم که مودیان با ناراحتی سازمان امور مالیاتی را ترک کرده و به مراجع دیگری برای رسیدگی مراجعه کنند.»

معاون وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی در موضوع مالیات‌ستانی مسائل اقتصادی کشور مدنظر سازمان امور مالیاتی قرار دهد،گفت:« ما شرایط رکودی اقتصاد را در نظر داریم و درباره‌ عملکرد سال ۱۳۸۴ باید با تعامل و همکاری مشکلات را حل کنیم.»

وی درباره‌ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت:« ۴۰ درصد از درآمد مالیاتی از این محل تامین می‌شود که البته قانون به شکل کنونی‌اش مشکلاتی دارد، با بخش خصوصی جلساتی برگزار کردیم و مشکلات در کمیسیون اقتصادی دولت در حال رسیدگی است تا به یک قانون تکامل‌تری برسیم. هدف اصلی ما رسیدن از تولید به مصرف در دریافت مالیات است.»

رئیس سازمان امور مالیاتی یادآورشد:«به نظر من عمده نارسایی‌های مربوط به مالیات برارزش افزوده با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش حل می‌شود، اکنون لایحه‌ای تنظیم شده و مشوق‌هایی داریم تا بتوانیم برای به‌کارگیری این صندوق و بهره‌گیری از فوائد آن اقدام کنیم.»

او گفت:« با توجه به اعتمادی که به اصناف کردیم دیدیم که تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی ارسال شده از سوی اصناف به سازمان امور مالیاتی افزایش یافته است.»

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.