نرم افزارحسابداری صدگان

دولت باید فشار بیمه‌ای و مالیاتی به صنعت را کاهش دهد.

0 676

حسابداراپ

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رشد منفی ۲.۲ درصدی صنعت کشور در سال گذشته گفت: در صورتی که بخواهیم این کاهش رشد را در صنعت جبران کنیم باید از فشارهای بیمه و مالیات بکاهیم تا صنعت بتواند خود را بازیابی کند.


مسعود خوانساری امروز در نشست فعالان اقتصادی با رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: بعد از روی کارآمدن تقوی‌نژاد به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی ما نشانه‌های تغییر را در لایه‌های مختلف این سازمان مشاهده می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به برخورد سازمان با مودیان مالیاتی اشاره کرد که اکنون بهبود یافته است و قانون دقیق‌تر به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مالیاتی در فضای کسب و کار افزود: بخش خصوصی امیدوار است که سازمان امور مالیاتی بتواند با درایت خود مسائل را حل کند تا مالیات نه تنها سدی برای توسعه اقتصاد کشور نباشد بلکه موجب رونق آن نیز شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: باید از اقدام اخیر سازمان امور مالیاتی در خصوص حذف مالیات بر تسعیر ارز، حل مشکلات صادرکنندگان تقدیر کرد.

خوانساری تصریح کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که در سال ۹۳ صادر شده بود از درآمد حاصل از خرید و فروش ارز صادراتی در نظر گرفته می‌شد و این امر باعث در یافت میلیاردها تومان از این بخش شده بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ خوشبختانه بر اساس پیگیری‌هایی که اتاق بازرگانی تهران انجام داد و سازمان امور مالیاتی مساعدت لازم را به عمل آورد بخشنامه قبلی اصلاح و مشکل بزرگی از پیش پای صادرکنندگان برداشته شد و اکنون مشاهده می‌شود که سازمان امور مالیاتی نیز با ما همراهی دارد.

پندار سیستم

وی در خصوص پیشنهاد مشخص این اتاق برای مالیات بخش صنعت در سال ۹۴ تصریح کرد: اتاق تهران پیشنهاد مشخصی به معاونت اول ریاست جمهوری، وزارت امور دارایی و اقتصادی و سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است تا صنایع کوچک و متوسط که درگیر گذران یکی از سخت‌ترین سالهای خود در ۹۴ بودند بیش از این زیر بار فشار مالیات توان خود را از دست ندهند.

خوانساری یادآور شد: سال گذشته اگر نگوییم که رشد اقتصادی کشور صفر بود قطعا رقمی بسیار پایین برای آن باید در نظر گرفت زیرا بر اساس آمار رشد صنعتی منفی ۲.۲ درصد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در صورتی که بخواهیم این کاهش رشد را در صنعت جبران کنیم باید از فشارهای بیمه و مالیات بکاهیم تا صنعت بتواند خود را بازیابی کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با همفکری و مذاکره با دولت بتوانیم این مسئله را به یک نقطه مطلوب برسانیم تا بنگاههای صنعتی ما که نقش قابل توجهی در اشتغال کشور دارند به تعطیلی کشیده نشوند.

خوانساری گفت: با حسن نیتی که در سازمان امور مالیاتی دیده می‌شود امیدواریم که این مسئله به نتیجه برسد و پیشنهاد اتاق تهران در مورد اخذ مالیات سال گذشته مورد پذیرش و توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی برای مالیات بنگاه‌های صنعتی در سال گذشته ارقام مندرج در اظهارنامه‌ها را بپذیرد و برای تعیین تکلیف مالیاتی خود مبنا قرار دهد. بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که سازمان امور مالیاتی در این خصوص نظرات مساعد داشته باشد و امیدواریم در نهایت به نتیجه مناسبی دست یابیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.