- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اصلاحیه قانون کار بدون مشورت با کارگران نوشته شد/ مجلس لایحه دولت را عودت دهد

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه طبق مصوبه شورای سه جانبه ملی مقرر بود کارگروه ویژه ای برای اصلاح قانون کار تشکیل شود گفت:سه تشکل رسمی کارگری از ماهیت تغییرات در لایحه قانون کار بی اطلاع هستند به همین دلیل جداگانه مخالفت خود را اعلام می‌کنیم.


علی  خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره ارسال لایحه قانون کار به مجلس گفت: درجلسه علنی یکشنبه ( ۱۳ تیر) مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح قانون کار از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شده است. متأسفانه این لایحه باز هم بدون نظرسنجی شرکای اجتماعی به مجلس رفته است.

وی ادامه داد:سه تشکل رسمی کارگری از ماهیت تغییرات در لایحه قانون کار بی اطلاع هستند به همین دلیل هر سه تشکل به صورت جداگانه مخالفت خود را اعلام می‌کنیم.

خدایی ادامه داد: مخالفت صریح خود را با هر گونه تغییر و اصلاح در قانون کار بدون اخذ نظر از تشکل‌های کارگری اعلام کرده و از نمایندگان مجلس خواستاریم لایحه پیشنهادی دولت در خصوص اصلاح قانون کار به علت عدم سه جانبه‌گرایی و مشورت با تشکل‌های کارگری به دولت عودت دهند.

عضو شورای عالی کار با اشاره به شورای سه جانبه ملی گفت: در آن جلسه مقرر شد کارگروه ویژه ای تشکیل شود و موضوعات مختلف پیرامون اصلاح قانون کار صورت گیرد. اما دولت به این مصوبه عمل نکرده وکارگروه سه جانبه تشکیل نشده و لایحه اصلاح قانون کار به صورت یک جانبه به مجلس ارسال شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم با قانون کار در ارتباط هستند افزود:قانون کار جمهوری اسلامی ایران دومین قانون فراگیر کشور بعد از قانون اساسی محسوب می‌شود بنابراین ضرورت دارد که به صورت دقیق مورد بررسی سه جانبه قرار گیرد.