نرم افزارحسابداری صدگان

ادامه استخدام‌های دولتی در برنامه ششم

0 702

حسابداراپ

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: قانون خدمات کشور باید مورد بازنگری قرار بگیرد.


به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری برای بررسی قانون بودجه،برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی با اشاره به انتشار برخی اخبار کذب درباره پرداخت بازنشسته ها در فضای مجازی اظهارداشت: اخیرا کمپینی در فضای مجازی راه افتاده که قصد دارد القا کند در لایحه برنامه ششم مبنای پرداخت به بازنشسته ها به جای ۲ سال آخر به ۵ سال آخر سنوات خدمتی کارکنان مد نظر قرار بگیرد.

نوبخت گفت:استخدام دولتی همچنان دربرنامه ششم پابرجاست و پیش بینی شده به جای هر ۵ نفری که بازنشسته می شوند یک نفر استخدام جدید صورت بگیرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه لایحه برنامه ششم دو بار به مجلس ارایه شده که هر بار هم مورد تصویب کمیسیون های تخصصی قرار گرفته،اظهار داشت:لایحه برنامه ششم که برای دومین بار به مجلس تقدیم شد،علاوه بر متن قبلی ۸۰ بند از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نیز در آن جای گرفت و در واقع ویرایش جدیدی از برنامه ارایه شد.

او با بیان اینکه آنچه پیشتر درباره لایحه برنامه ششم توسعه از سوی یکی از رسانه ها منتشر شد،مورد تایید دولت نبوده،تصریح کرد:دولت از همه نظرات کارشناسی برای تدوین برنامه ها استفاده می کند و در نهایت لایحه را تدوین و به مجلس ارایه می کند.گاهی این نظرات می تواند وجه سوسیالیستی یا کمونیستی کامل یا کاملا لیبرالیستی باشد که برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند.

اصلاح قانون خدمات کشوری

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سئوالی درباره علت تغییر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به سازمان برنامه و بودجه گفت:وقتی به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی از سوی رییس جمهور انتخاب شدم،هیچ اختیاری در استانها نداشتم که با اصلاحاتی که بعدها صورت گرفت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها از مجموعه وزارت کشور خارج شد.اما به تدریج به دلیل آنکه کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی همزمان بودجه ریزی،برنامه ریزی و نظارت بر تخصیص ها بود و از سویی وظیفه راهبری اقتصاد مقاومتی هم به این سازمان داده شده بود، لذا از زمستان سال گذشته تصمیم به تفکیک این سازمان یعنی بخش اداری و استخدامی با بخش برنامه ریزی و بودجه ریزی گرفته شد.

پندار سیستم

وی ادامه داد:از زمستان سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که چقدر خوب است که بخش اداری از تحت شعاع بودن بودجه و برنامه و مسایل تخصیص نباشد.

از رشد مثبت اقتصادی تا سرمایه گذاری خارجی

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته برای تحقق رشد ۵ درصدی سال جاری گفت:این پیش بینی  نه تنها در مراکز دولتی بلکه در نهادهای بین المللی پیش بینی شده؛ رشد اقتصادی در راستای تحقق چشم انداز ۲۰ ساله بسیار پویاست و تمام فعالیت های اقتصادی بر مبنای این شعار تحقق می پذیرد.

وی ادامه داد:در سه ماهه پایانی امسال سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ۲۸ طرح به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۷۳ میلیون دلار و در چهارماه و نیم امسال در ۳۸ طرح به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون دلار انجام شده است.

او با بیان اینکه این ۶۶ طرح عمدتا در بخشهای حمل و نقل ، انرژی های تجدید پذیر، گردشگری، بازیافت، صنایع الکتریکی، غذایی و ماشین آلات بوده است،گفت: آدرس این طرح ها کاملا مشخص است و می توان از نزدیک آنها را مشاهده کرد، البته از سرمایه گذاری تا تولید محصول مدتی زمان می برد که باید تحمل داشته باشیم و واقعیات را بپذیریم.

نوبخت تصریح کرد: این درحالی است که پیش از اجرای برجام یعنی در سال ۹۳ در ۴۱ طرح کشور تنها ۹۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شد، اما در سال ۹۴ در ۶۳ طرح در مجموع ۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده است.

منبع:دنیای اقتصاد



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.