نرم افزارحسابداری صدگان

اختلاف نظر بانک مرکزی و سازمان حسابرسی باعث  تاخیر در برگزاری مجمع

0 774

حسابداراپ

صورت‌های مالی این بانک‌ها توسط سازمان حسابرسی و با فرمت قبلی تنظیم شده و با توجه به تاکید بانک مرکزی بر تنظیم صورت‌های مالی طبق فرمت IFRS دو هفته تنفس برای برگزاری مجامع این بانک‌هاا در نظر گرفته شد.

 

 معاون امور سرمایه‌گذاری و بین‌الملل بانک سینا با اشاره به اختلاف نظر سازمان حسابرسی و بانک مرکزی درباره صورت‌های مالی گفت: برای مجامع عمومی ۱۴ بانک که صورت‌های مالی آنها بر اساس فرمت IFRS تنظیم نشده است ۲ هفته تنفس اعلام شد.

به گزارش بانک مردم، محمدرضا ساروخانی، از تنفس (تعویق) دو هفته‌ای در برگزاری مجمع عمومی سالیانه ۱۴ بانک خبر داد و اظهار داشت: صورت‌های مالی این بانک‌ها توسط سازمان حسابرسی و با فرمت قبلی تنظیم شده و با توجه به تاکید بانک مرکزی بر تنظیم صورت‌های مالی طبق فرمت IFRS دو هفته تنفس برای برگزاری مجامع این بانک‌ها از جمله بانک سینا در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اختلاف نظر سازمان حسابرسی و بانک مرکزی در زمینه صورت‌های مالی بانک‌ها، افزود: سازمان حسابرسی خود را مسئول تدوین استاندارد‌ها می‌داند و معتقد است بانک مرکزی نباید استانداردسازی کند.

پندار سیستم

معاون امور سرمایه‌گذاری و بین‌الملل بانک سینا تصریح کرد: هنوز این اختلاف نظر باقی است و سازمان حسابرسی و بانک مرکزی در این باره در حال مذاکره هستند. البته IFRS استاندارد بین المللی برای صورت‌های مالی بانک‌ها و به نوعی همزبانی جهانی برای صورت‌های مالی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مجامع ۱۴ بانکی که سازمان حسابرسی صورت‌های مالی آنها را تهیه کرده به تعویق افتاده است، گفت: اما صورت‌های مالی برخی بانک‌ها مانند کارآفرین، پارسیان، پاسارگاد و خاورمیانه، توسط شرکت‌هایی حسابرسی و براساس فرمت IFRS تهیه شده در موعد مقرر و بدون تعویق می‌توانند مجامع را برگزار کنند.

ساروخانی با بیان اینکه اختلاف نظر بین بانک مرکزی و سازمان حسابرسی در روزهای آینده حل خواهد شد، افزود: هفته آینده نشست‌هایی بین بانک مرکزی و سازمان حسابرسی برگزار می‌شود تا این دو نهاد به تفاهم مشترکی برسند و بانک‌ها هم می‌توانند در دوره تنفس تعیین شده صورت‌های مالی براساس فرمت IFRS تنظیم و ارائه کنند.

منبع فارس



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.