- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

وابستگی یک سوم درآمد شهرها به مالیات بر ارزش افزوده

رییس شورای عالی استان های کشور گفت: امروزه مالیات بر ارزش افزوده درآمد پایداری برای شهرهاست که اگر در این رکود اقتصادی و توقف ساختمان سازی آن را از دست بدهیم منبع درآمدی دیگری برای شهرداری ها باقی نمی ماند.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها در بیست و نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با اشاره  به اینکه بند الف برنامه ششم هنوز حل نشده باقی مانده است، تاکید کرد: علی رغم رایزنی ها و مذاکراتی که با نمایندگان مجلس و دولت انجام داده ایم همچنان موضوع مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم به همان شکل قبل باقی مانده است.

وی اضافه کرد: این برنامه در قالب مالیات بر ارزش افزوده از صورت عوارض خارج و به صورت مالیات بر درآمد احصا خواهد شد.یعنی مالیات بر ارزش افزوده از اختیار مدیریت شهری خارج می شود.

رییس شورای عالی استان ها، ادامه داد: پیش از طرح بند الف برنامه ششم مالیات بر ارزش افزوده بر اساس قانون در حوزه مدیریت شهری توزیع می شد.

چمران با تاکید بر اینکه نگران آن هستیم که درآمد پایدار اندکی که برای شهرها و روستاها وجود داشت با تصویب این طرح دچار مشکل شود، گفت: وظیفه اعضای شوراها و مدیریت شهری این است که درباره آثار و تبعات منفی طرح مالیات بر ارزش افزوده آگاه سازی کنیم چرا که اگر این طرح در کمیسیون های اجتماعی و بودجه مطرح شود و مورد تایید قرار بگیرد در صحن علنی نیز به تصویب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یک سوم درآمد شهرها به مالیات بر ارزش افزوده وابسته است، اذعان داشت: مالیات بر ارزش افزوده درآمد پایداری بوده که رقم چشمگیری دارد و اگر از دست برود در این رکود اقتصادی و توقف ساختمان سازی دیگر منبع درآمدی برای شهرداری ها باقی نمی ماند.

چمران با اشاره به آثار و تبعات منفی و زیان بار تصویب طرح مالیات بر ارزش افزوده در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: باید موضوع افزایش رضایتمندی عمومی را مورد توجه قرار دهیم چرا که ارتقای رضایتمندی عمومی به نفع جامعه است.

گفتنی است؛ نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداری های جهان ۲۰۱۶، ۳۰ و ۳۱ تیرماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.