نرم افزارحسابداری صدگان

میزان معافیت مالیات حقوق سال ۹۵

0 744

حسابداراپ

رییس سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه ای، میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۵ را ابلاغ کرد که بر همین اساس، سقف معافیت مالیاتی درآمد سالیانه ۱۵۶ میلیون ریال اعلام شد.


به گزارش ایرنا،  رییس سازمان امور مالیاتی کشور در این بخشنامه خطاب به اداره های مالیاتی آورده است: با عنایت به بند (الف) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات های مستقیم مصوب ۳-۱۲-۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۵، مبلغ ۱۵۶ میلیون ریال در سال تعیین شده است و براساس ماده ۸۵ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱-۰۴-۱۳۹۴، نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ ذکر شده و تا هفت برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن ۲۰ درصد است.

پندار سیستم

«سیدکامل تقوی نژاد» در این بخشنامه تاکید کرد: پرداخت کنندگان حقوق در بخش دولتی و غیردولتی مکلفند حسب مقررات ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم، مالیات بر درآمد حقوق پرداختی یا تخصیصی به کارکنان خود در سال ۱۳۹۵ را طبق مقررات ماده ۸۵ قانون یاد شده محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت کنند.

برپایه این بخشنامه، با توجه به بخشنامه شماره ۱-۹۵-۲۰۰ مورخ هجدهم فروردین ماه ۱۳۹۵ مبنی بر کسر و ایصال مالیات حقوق دو ماهه اول سال ۱۳۹۵ با اعمال معافیت مالیاتی سال ۱۳۹۴ به صورت علی الحساب، تعدیل های مالیات دو ماهه ذکر شده در ماه یا ماه های بعد قابل اعمال خواهد بود.

 سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ ، ۱۳۸ میلیون ریال در سال تعیین شده بود.

همچنین سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ ، ۱۲۰ میلیون ریال در سال تعیین شده بود و کسانی که سقف دریافتی ماهانه آنها یک میلیون تومان بود از پرداخت مالیات معاف بودند. این رقم در سال ۱۳۹۲ ، ۸۳۰ هزار تومان بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.