نرم افزارحسابداری صدگان

میزان مستمری بر اساس مدت و مبلغ بیمه پردازی محاسبه می شود

0 672

حسابداراپ

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان مستمری افراد بر اساس مدت بیمه پردازی و دستمزدی که بر مبنای آن حق بیمه پرداخت می کنند، محاسبه می شود.


پندار سیستم

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، منصورآتشی در برنامه فصل اول شبکه رادیویی جوان که در دومین روز از هفته تامین اجتماعی حضور داشت، به تشریح حمایت های بیمه ای سازمان پرداخت.
وی با بیان اینکه حمایت های سازمان تامین اجتماعی به ٢دسته کوتاه و بلندمدت تقسیم می شود، اظهار داشت: تعهدات کوتاه مدت مقطعی است و در اثنای بیمه پردازی فرد پرداخت می شود مانند غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری و مقرری بیکاری.
آتشی حمایت های بلندمدت را اصلی ترین حمایت های سازمان های بیمه گر از جمله سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: این حمایت ها از آنجایی که مستمراً و ماهانه پرداخت می شود، به آن مستمری می گویند.
وی به بیان انواع مستمری ها پرداخت و افزود:  بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان ، سه نوع مستمری است که از سوی سازمان تامین اجتماعی به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.
مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه حدود ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار نفر بازنشسته ومستمری بگیر تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: ماهانه ٣ هزار میلیارد تومان مستمری از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود که ٢٥٠٠میلیارد تومان مستمری و ٥٠٠میلیارد تومان مزایای جانبی است.
آتشی، مزایای جانبی پرداخت شده را شامل کمک هزینه های اولاد، عائله مندی، مسکن و خواربار عنوان کرد.
وی در ادامه به تشریح شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی پرداخت و گفت: طبق قانون، برای برخورداری از مستمری احراز شرط سنی  و سابقه بیمه پردازی ضروری است.
آتشی گفت: آقایان با ٦٠سال تمام و ٢٠سال بیمه پردازی و خانم ها با ٥٥ سال تمام و ٢٠ سال  بیمه پردازی، مستحق دریافت مستمری می شوند.
مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین در صورتی که بیمه شده ٣٠سال سابقه بیمه پردازی داشته باشد، برای دریافت مستمری شرط سنی فوق تقلیل می یابد و آقایان با ٥٠ سال و خانم ها با ٤٥ سال تمام مستمری دریافت خواهند کرد.
وی  تصریح کرد: در صورتی که سابقه بیمه پردازی حداقل به ٣٥ سال برسد، بیمه شده از شرط سنی معاف خواهد شد و بدون شرط سنی مستحق دریافت مستمری می شود.
آتشی در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ٩٥ گفت: سازمان های بیمه گر ابتدای سال با توجه به مصوبه هیئت دولت ، مستمری را افزایش می دهند که در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزایش ١٤ درصدی تصویب شد و این سازمان از ابتدای سال آن را لحاظ می کند.
وی در خصوص چگونگی محاسبه میزان مستمری اظهار داشت: بر اساس مشارکت بیمه شده در مدت و مبلغ حق بیمه پرداختی مستمری محاسبه می شود و از این رو باید بیمه پردازان توجه کنند که اول مطمئن باشند لیست حق بیمه در مورد آنان به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت می شود که می توانند از سایت این سازمان سوابق خود را مشاهده کنند.
مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: همچنین بیمه شدگان دقت کنند که دستمزد واقعی آنان اعلام شود. بعضاً مشاهده می شود که در لیست حق بیمه برخی بیمه شدگان، دستمزد واقعی آنان درج نمی شود و مبلغی کمتر ارسال می شود که آن مبلغ  در لیست ارسالی ملاک محاسبه مستمری قرار می گیرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.