- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مردم اعتماد خود به بورس را از دست داده‌اند.

 

حامد مهرجو گفت: مردم برای سرمایه گذاری در بورس بیشتر به صورت احساسی برخورد می‌کنند و طی سال‌های گذشته نیز روند شاخص‌های بورس نزولی بوده و عملکرد بازار هم چندان مثبت نبوده است.


حامد مهرجو، مدیرعامل کارگزاری آتی بازار در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد و پایین‌تر وضعیت بورس به گونه‌ای است که قابلیت جذب منابع خروجی از بانک‌ها را داشته باشد؟ ، اظهار داشت: مردم اعتماد خود به بورس را از دست داده‌اند و مهم‌ترین اقدام در شرایط کنونی بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاری در بورس به سوی مردم است.

وی افزود: این در حالی است که مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس بیشتر به صورت احساسی برخورد می‌کنند و طی سال‌های گذشته نیز روند شاخص‌های بورس نزولی بوده و عملکرد بازار هم چندان مثبت نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: اعتمادسازی یک روزه امکان‌پذیر نیست و روند سود‌آوری در میان مدت و با جلب اعتماد از دست رفته بازخواهد گشت و تنها در این صورت چشم‌انداز بورس روشن خواهد بود.

به گزارش ایلنا، برخلاف پیش‌بینی کارشناسان حوزه بازار سرمایه از روند مثبت بورس بعد از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵،  شاخص‌های بورس پس از توافق نهایی روند سقوطی را در پیش گرفتند، به طوری که همچنان نیز این روند ادامه دارد.