- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

رفع ایراد شورای نگهبان در لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل

روح الله بابایی در توضیح جلسه کمیسیون اجتماعی گفت: کمیسیون اجتماعی امروز دو مورد ایراد شورای نگهبان درمورد لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل را بررسی کرد.


یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل گفت: کمیسیون جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کرد که سازمان بهزیستی، وزارتخانه های بهداشت و دادگستری متولی تعیین صلاحیت و شرایط این زنان شاغل باشند.

وی توضیح داد: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل مربوط به زنان سرپرست خانوار، زنان دارای فرزند معلول و فرزند زیر شش سال است که ساعت کاری آن‌ها از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی توضیح داد: ایراد شورای نگهبان ناظر بر این بود که کدام مرجع ذی‌صلاح شرایط زنان شاغل مشمول این قانون را تعیین کنند که بر این اساس کمیسیون بهداشت مقرر کرد سازمان بهزیستی و وزارتخانه‌های بهداشت و دادگستری به عنوان مرجع ذی صلاح تعیین شوند به طوری که سازمان بهزیستی شرایط زنان شاغل دارای فرزند معلول، وزارت بهداشت شرایط زنان دارای بیماری‌های صعب العلاج و وزارت دادگستری شرایط زنان شاغل سرپرست خانوار و دارای فرزند زیر شش سال را تائید می‌کنند که با تائید این مراجع این زنان مشمول این قانون خواهند شد.

بابایی هم‌چنین گفت: ایراد دیگر شورای نگهبان در مورد بخشی از این لایحه است که درآن زنان شاغل در بخش خصوصی را شامل شده و این موضوع بار مالی را به دنبال خواهد داشت چون بخش خصوصی زیربار کاهش ساعت نمی رود به همین دلیل دولت برای کاهش معضلات جامعه ملزم شد که از تاریخ لازم اجرا شده این قانون در بودجه سال آینده آن اعتبارات لازم برای مشمول شدن این بخش از زنان شاغل در بخش خصوصی را در نظر گیرد.

منبع:ایسنا