نرم افزارحسابداری صدگان

ربات انباردار ساخته شد

0 597

حسابداراپ

دو شرکت مطرح صنایع رباتیک آلمان با اشتراک توانایی فنی موفق به تولید ربات انباردار با قابلیت جابه‌جایی کالا بین قفسه‌ها و مدیریت موجودی انبار شدند.


پندار سیستم

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، کارشناسان صنایع رباتیک معتقدند که ساخت ربات انباردار برخلاف مسئولیت به ظاهر ساده از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است، چرا که این ربات‌ها نه تنها باید بسته‌های مختلف را در طول راهروهای انبار حمل کنند بلکه باید آنها را به درستی و در جای خود قرار دهند تا در صورت نیاز دوباره در دسترس باشند.

شرکت آلمانی Magazino با معرفی ربات مدل Toru تا حدی مشکلات ربات‌های انباردار را برطرف کرده است. این ربات قادر است بسته‌های حاوی کالا را در طول راهروهای انبار منتقل کند و آنها را در قفسه‌های از پیش تعیین شده قرار دهد.

نسل اول ربات انباردار Toru تنها قادر به حمل جعبه‌های مکعب شکل و در ابعاد محدود است.

مهم‌ترین ضعف اولین نمونه هوشمند ربات انباردار مسئله پیچیدگی قطعات و قیمت تمام شده بالا برای هر دستگاه است، بنابراین با در نظر گرفتن سرعت کمتر این ربات در مقایسه با  انسان، احتمال بازگشت سرمایه برای شرکت با محدودیت مواجه است، هرچند که مسئول فروش شرکت سازنده ربات Toru اعلام کرد که تاکنون پنج دستگاه ربات انباردار به مشتری تحویل داده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.