نرم افزارحسابداری صدگان

دولت برای معافیت مالیاتی کارخانه‌ها شرط بگذارد.

0 620

حسابداراپ

یک مقام مسئول کارگری با تاکید بر لزوم کاهش بیشتر نرخ سود تسهیلات بانکی، پیشنهاد کرد که دولت برای حمایت از تولید داخل، با کارخانه‌ها شرط کند در ازای عرضه تولید با کیفیت و مرغوب به مدت دو سال از پرداخت عوارض و مالیات معاف شوند.


غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می توان کارخانه‌ها و بنگاه‌های در حال رکود و تعطیلی را احیا کرد معافیت از پرداخت عوارض و مالیات است و دولت می‌تواند در یک برنامه زمانی دو تا پنج ساله کارخانه‌ها و مراکز صنعتی که تولیدات کیفی و مرغوب و حتی دارای قابلیت صادراتی دارند به مدت دو سال از پرداخت مالیات و عوارض معاف کند.

وی گفت: این حمایت باید عملی باشد نه زبانی و دولت بر اساس نوع مشکلاتی که هر بنگاه دارد، تمهیدات لازم را بیاندیشد و موانع پیش رو را از میان بردارد.

پندار سیستم

این مقام مسئول کارگری با اشاره به مقاومت بانکها برای دادن وام به بنگاههای تولیدی، اظهار کرد: دلیل اینکه بانک‌ها تاکنون از اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولید خودداری کرده‌اند این بوده که به فکر تولید نبودند و تنها به سود و آورده خود بها می دادند.

عباسی با تاکید بر لزوم کاهش بیشتر نرخ سود تسهیلات بانکی، افزود: یک بنگاه اقتصادی بدهکار این توان را ندارد که وام دیگری را به او تحمیل و او را بدهکارتر کنیم لذا نرخ سود تسهیلات باید زیر ۱۰ درصد برسد تا کارخانه‌ها به سرعت جان بگیرند و کارگران با دلگرمی به کار برگردند.

به گفته رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، امروز بنگاههای اقتصادی به ویژه مراکز صنعتی نیازمند حمایت مالی سیستم بانکی هستند و دولت باید بانکها را مکلف کند مطابق قوانین بانکی با بخش تولید همراهی و همکاری داشته و با درصد سود کمتر به تولید کنندگان وام دهد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.