- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حمایت کمیته امداد از کارآفرینان با پرداخت حق بیمه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه از رمضان سال گذشته تا امروز حدود ۳۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد برای مددجویان ایجاد شده است، اعلام کرد: آن دسته از بنگاه های اقتصادی که مددجویان مورد حمایت این نهاد را به کار بگیرند تا دو سال، کمیته امداد عهده دار پرداخت حق بیمه سهم کارفرما می شود.


محمد امید با یادآوری اینکه توانمندسازی خانواده های مورد حمایت یکی از اهداف مهم امداد از بدو تأسیس بوده است، اظهار کرد: امداد به عنوان یک مرکز اورژانس یاری رسان به افراد نیازمند به دستگیری است .

وی در گفت و گوی اختصاصی با تامین ۲۴، کارنامه امداد را در حوزه توانمندسازی افراد تحت پوشش خوب ارزیابی کرد و گفت: نزدیک به ۷۰۰ هزار خانوار در برنامه پنجم به توانمندی رسیده اند که  ۴۰۰ هزار خانوار از این تعداد از پیکره امداد خارج شده اند که اگر این تعداد خانوار همچنان مورد حمایت امداد باقی می ماندند سالانه امداد بیش از هزار میلیارد ریال بابت پرداخت معیشت بلاعوض باید پرداخت می کرد که خوشبختانه اکنون این مبلغ در فعالیت های اشتغال هزینه می شود.

امید با اشاره به اینکه از رمضان سال گذشته تا امروز حدود ۳۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد برای مددجویان ایجاد شده است، در خصوص امتیاز قایل شده کمیته امداد برای کارفرمایان تاکید کرد: آن دسته از بنگاه های اقتصادی که مددجویان مورد حمایت این نهاد را به کار بگیرند تا دو سال کمیته امداد عهده دار پرداخت حق بیمه سهم کارفرما می شود.

این مقام مسوول با اشاره به سهم تولیدات مددجویان این نهاد در اقتصاد کشور گفت:  سهم دامداران  تحت پوشش حدود ۷درصد، صیادان ۳۷ درصد، در بخش حمل و نقل ۱۴ درصد و حوزه صنایع دستی نزدیک به ۱۸ درصد بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، نقش روستاها را در خودکفایی موثر خواند و تصریح کرد: ۶۵ درصد طرح های خودکفایی در روستاها انجام شده و این امر باعث تغییر طبقه اجتماعی افراد شده است، از شواهد امر چنین بر می آید خانواده ای که تا دیروز در روستای خود نیازمند کمک بود اکنون مورد توجه و محل مراجعه سایرین است و می تواند  نقش مهمی در حوزه اقتصادی محل خود ایفا کنند.

امید افزود: در بازاریابی و خدمات حمایتی از کارآفرینان نزدیک به ۴۸ درصد در کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند که چون در سطح خرد است، در تأمین مواد اولیه مشکلی ندارند و به راحتی در بازار فعالیت می کنند و ۳۰ درصد در قالب طرح های خدماتی مشغول به فعالیت هستند که در این رابطه از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۲ هزار تراکتور، ۵ هزار وانت و بین خانواده های مورد حمایت توزیع شده با توجه به مطالعه و نیاز منطقه محل کار افراد این خدمات ارائه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در حوزه صنایع دستی نیز که با ارایه آموزش های تکمیلی حین فعالیت همراه است، اصولا ۸۵ درصد تولیدات در سطح استان های مبدأ به فروش می رسد و ۱۵درصد باقیمانده به تهران ارسال می شود، طی یک تفاهم نامه که با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی انجام شده و مبلغی که به حساب این نهاد واریز کرده اند از ۱۵ تیر سال جاری تولیدات ارسالی استان ها را خریداری و در تهران به فروش می رسد.

در تشریح مراحل اشتغالزایی مددجویان گفت: استعدادسنجی و شناسایی افراد تحت پوشش توسط گروه‌ مشاوران، آموزش به خانواده‌ها (با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای)، ارائه تسهیلات بانکی، نظارت بر اشتغال‌های ایجاد شده و حمایت امداد در فروش محصولات تولیدی مددجویان پنج مرحله تعریف شده در فرایند امداد، اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

امید گفت: مددجویان پس از توانمندی و خودکفا شدن، کارت همت دریافت می‌کنند و این افراد توانمند شده پس از مدتی از دریافت مستمری‌ حذف و تنها خدمات حمایتی از جمله هزینه تحصیلی و درمانی و غیره خواهند گرفت.