نرم افزارحسابداری صدگان

تصمیم برای مالیات سال ۹۴ بنگاه‌های اقتصادی/آغاز یکسان‌سازی نرخ ارز از ماه آینده

0 744

حسابداراپ

به نظر می‌رسد مسئولان می‌خواهند از ماه آینده نرخ ارز را تک‌نرخی و یکسان‌سازی کنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی تهران در جلسه هیأت نمایندگان اتاق با اشاره به ده خواسته اعضای اتاق از دولت اظهار داشت: خوشبختانه رئیس جمهور دستور دادند که این موارد پیگیری شود و در همین راستا با آقای ویسه جلسات متعددی داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد بیانیه از نمایندگان اتاق منتشر کردند، گفت: بیانیه برای رؤسای قوا فرستاده شد و به نظر می‌رسد، مسؤولان اوایل ماه آینده بنا دارند، نرخ ارز را یکسان‌سازی کنند و امیدوارم علاوه بر تک‌نرخی شدن نرخ ارز، این اقدام همراه با واقعی کردن نرخ نیز باشد.

وی با اشاره به مالیات بر تصویب نرخ ارز بر اساس بخشنامه‌ ۱۹۳ سازمان مالیاتی تصریح کرد: صادرات معاف از مالیات است، اما در این بخش عنوان شده بود، اگر ارز صادرات مدتی مانده باشد و بعد به فروش برود مشمول مالیات بر تسعیر ارز می‌شود که باید لغو می‌شد و خوشبختانه به این توافق رسیدیم و بخشنامه‌ آن امروز و فردا صادر خواهد شد.

خوانساری در مورد مالیات سال ۹۴ با بنگاه‌های صنعتی یادآور شد: پیشنهاد شد که مالیات سال ۹۳ ملاک عمل قرار گیرد و اظهارنامه صنعتگر به عنوان مالیات قطعی تلقی شود که این موضوع در ستاد اقتصادی دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران در جلسه هیات نمایندگان با حضور وزیر اطلاعات گزارشی از وضعیت اقتصادی ارائه کرد و یادآور شد: طبق آخرین گزارش مرکز آمار در سال ۹۴ رشد اقتصادی چند دهم بالای صفر داشتیم و بانک مرکزی در این زمینه گزارشی نداد، متاسفانه رشد صنعت منفی ۲.۲ بوده و در سه ماهه سال جاری نیز واردات ۱۳ درصد و صادرات ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: این ارقام خوب نیست و خیلی از کالاهای وارداتی واسطه‌ای بوده و روی صنعت تاثیر منفی می‌گذارد، پیش بینی رشد تا ۴ درصدی برای امسال صورت گرفته و به نظر می‌رسد بازهم رشد صنعت دچار مشکل باشد به علت اینکه تقاضا تحریک نشده و به نحوی نیست که صنعت را به حرکت درآورد.

پندار سیستم

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی تهران پیشنهاد کرد،‌ دولت به هر نحوی وارد عمل شود و تقاضا را تحریک کند که راهکار آن سرمایه گذاری خارجی بوده و با توجه به اتفاقات موجود حداقل در سال جاری میزان زیادی از سرمایه جذب نخواهد شد. همچنین اعتبار بانکی با توجه به خالی بوده صندوق‌ها از منابع و مشکل دار بودن برگشت تسهیلات به بخشی از آن به مستقلات تبدیل شده است، از جمله این موارد است.

خوانساری با اشاره به دو راه برای کم کردن فشار روی صنعت تصریح کرد: موضوع مالیات و برگشت تسهیلات و بیمه صنعت در کنار اعتبارات به صنعت و همچنین یکسان سازی نرخ ارز سالانه تولیدات را رقابتی تر کرده و علاوه بر آن دولت بدهی‌های خود را به پیمانکاران می‌پردازد.

به گفته این فعال بخش خصوصی روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل در کشور مصرف می‌شود و ۱۲۰ میلیارد یارانه به آن اختصاص می‌یابد که اگر در چرخه تولید قرار بگیرد، معجزه می‌کند قرار بود بخشی از منابع افزایش حاملهای انرژی در صنعت استفاده شود که نشد امیدواریم دولت به این قضایا بپردازد، زیرا بزرگترین مشکل بیکاری بوده که آتش زیر خاکستر است.

خوانساری با طرح ۱۰ خواسته فعالان بخش خصوصی اتاق بازرگانی از دولت تصریح کرد: یکی از این مباحث مربوط به بازرسی تامین  اجتماعی از کارگاه‌ها بوده که مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین هزار و ۱۶۴ مورد از مشاغل سخت و زیان آور مورد تجدید و ارزیابی قرار گرفته و تعداد آن کم شده تا کارگاه‌ها مشکل نداشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۷ کشور از مبدا الکترونیک در حال حاضر استفاده می‌کنند که ایران چهاردهیمن کشور بوده و به لحاظ صرفه جویی در وقت و امنیت حائز اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران به خواسته‌های بخش خصوصی از وزارت اطلاعات پرداخت و عنوان کرد: شفاف سازی و حذف مجوزهای زائد، ایجاد فضای برابر رقابتی کسب و کار، که از سوی شرکت‌های دولتی و شبه دولتی انجام می‌شود، مبارزه و برخورد جدی با فساد که گسترده شده و نیاز به پیش‌گیری دارد، باید مورد توجه باشد.

وی افزود: امنیت سرمایه گذاری از دیگر خواسته‌ها بوده و وزارت اطلاعات باید اوضاع اقتصادی کشور را تحلیل کند. خیلی از سازمان‌های اطلاعاتی دنیا مرتب وضعیت اقتصادی و اجتماعی را رصد و به حاکمیت گزارش می‌دهند. ریشه جرم و فساد بیکاری است. بنابراین اطلاعات خوبی می‌توان از این بخش کسب کرد و هشدارهای لازم به دولت داده شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.