نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش نرخ سود کلید خورد/ سود یک بانک خصوصی ۲درصد کم شد

4 722

حسابداراپ

بانکی‌ها که در چند هفته گذشته سه جلسه درباره موضوعات صنفی داشته‌اند ظاهراً به جمع‌بندی نهایی برای نرخ سود نرسیده‌اند ولی در این بین بانک پاسارگاد اقدام به کاهش سود سپرده‌های خود کرده است.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ کاهش نرخ سود بانکی که چند هفته‌ای است بار دیگر نقل محافل بانکی شده ظاهراً در یکی دو بانک خصوصی اجرایی شده است.

بنا بود بانکداران با توافق یکدیگر نرخ سود بانکی را همراستا با نرخ تورم کاهش دهند؛ این موضوع خواسته مردان ارشد اقتصادی کشور از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی هم است.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از نظام بانکی حکایت از آن دارد که تاکنون سه جلسه بین بانک‌های دولتی و خصوصی برای کاهش نرخ سود بانکی برگزار شده است ولی مشخص نیست که جمع‌بندی این جلسات چه بوده است.

یکی از مدیران عامل بانکها می‌گوید در این جلسات تمام موضوعات صنفی بانک‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته که یکی از این موضوعات تغییر نرخ سود بانکی است.

پیش از این عبدالناصر همتی مدیرعامل وقت بانک ملی از برنامه بانکی‌ها برای کاهش نرخ سود به ۱۵ یا ۱۶ درصد خبر داده بود. گفتنی است براساس توافق قبلی بانکها و با مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی از اسفند ۹۴ معادل ۱۸ درصد تعیین شده بود.

اما در کش و قوس تصمیم‌گیری بانکی‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی، باخبر شدیم بانک پاسارگاد در کاهش سود بانکی پیشقدم شده و از امروز ۲۳ خردادماه نرخ سود سپرده‌های خود را به ۱۶ درصد رسانده است.

همچنین خبرهای دیگر حکایت از آن دارد که احتمالاً‌ این تصمیم به‌زودی در سایر بانک‌های دولتی و خصوصی اجرایی خواهد شد.

اقدام بانک پاسارگاد در خصوص کاهش نرخ سود بانکی، این احتمال را پررنگ می‌کند که ظاهراً در این سه جلسه بانک‌های دولتی و خصوصی تمام بانک‌ها به تصمیم واحد برای کاهش نرخ سود نرسیده‌اند، یا حداقل یکی دو بانک در این تصمیم‌گیری سنگ‌اندازی کرده‌اند.

گفتنی است، نرخ سود سپرده‌های بانکی از اول اسفند ۹۴ با توافق بانکی‌ها و مصوبه شورای پول و اعتبار از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای از ۲۱ به ۲۰ و تسهیلات مشارکتی از ۲۴ به ۲۲ درصد کاهش یافت.



محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. صدف می گوید

    بله پول مردم بيچاره را از بانكها كه تنها جاي امن اين كشور بودند بكشيد بيرون و به خورد دلالان بدهيد ،واقعا ديگه بلايي موند كه به سرمون نياريد

  2. مهناز می گوید

    عجب بابا! اخه کدوم چیز ما قابل مقایسه با کشورای صنعتی و پیشرفته هست که حالا برای توجیه کم کردن نرخ سود هی ما رو با اونا مقایسه می کنید؟ دیگه نمونده کار رو واسه فقیرتر کردن مردم کردید. واقعا دستتون درد نکنه..

  3. سیاوش می گوید

    سلام
    من موافق کاهش نرخ سود و تسهیلات هستم چون با خروج پول از بانکها کسبه و پولدارها به فکر باز گشایی شرکتها و کارخانجات تعطیل خود می افتند و ریسک پذیری بالا رفته و بازار تحرک پیدا میکند
    ما که کارگاه داریم اگر چند ماه دیگر این رکود ادامه پیدا کند حتما به زندان خواهیم رفت و در آخر اگر پولدارها پول خود را وارد بازار کنند اجبارا فقرا را بکار میگیرند

  4. حسین می گوید

    واقعاً دیگه بلایی نمونده سر مردم بیارن بگید مردم پول را دو دستی تقدیم دلالان کنند دیگه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.