نرم افزارحسابداری صدگان

کارگران خواستار لغو واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها شدند

0 716

حسابداراپ

نمایندگان کارگران طی نامه ای به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواستار لغو واگذاری امورات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها شدند.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز نمایندگان کارگری طی ارسال نامه ای به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواستار لغو واگذاری امورات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها شدند.

در این نامه اشاره شده است با توجه به شرایط فعلی بیکاری، آن وزارتخانه می تواند با حمایت از نیروی کار که از خصوصیات اصلی جوامع توسعه یافته است، قدم های مؤثر و تازه تری را در ایجاد اشتغال بیکاران بردارد.

 متن کامل نامه کارگران به شرح زیر است:


اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل (مقام معظم رهبری)

پندار سیستم

جناب آقای ربیعی

وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

با سلام و آرزوی توفیق

مطابق قانون بیمه بیکاری ، بیکار به بیمه شده ای اطلاق می گردد که بدون میل و اراده خود بیکار شده و همواره آماده کار می باشد. متأسفانه بدلیل شرایط نابسامان اقتصادی که از چندین دهه گذشته به وجود آمده و مشکلات عدیده ای را در بخش های مختلف صنعت ، کشاورزی و خدمات ایجاد کرده و طبیعتاً منجر به مشکلات حاد و پیچیده کارگری و کارفرمایی شده است.

 علی رغم تلاش های قابل ستایش دولت محترم، برخی از مشکلات همچنان به قوت خود باقی مانده و در همین راستا کارگران به عنوان مهمترین عنصر تولید همواره در معرض انواع آسیب های اجتماعی و اقتصادی ناشی از وضعیت اقتصادی کشور قراردارند .امید است با اتکا به اقتصاد مقاومتی و عزم ملی و جدی در این خصوص و با کمک همه جانبه دستگاه‌ها و ارکان حکومتی و بخش های خصوصی بتوان نسبت به حل مشکلات اقدام نمود و یقین داریم دولت تدبیر و امید با استعانت از خداوند منان می تواند حرکت های سازنده تری را در بخش های مختلف اقتصادی انجام دهد تا بدین طریق شاهد ، موفقیت های بیشتر  برای دولت و مردم باشیم .

  با توجه به شرایط فعلی بیکاری، آن وزارتخانه می تواند با حمایت از نیروی کار که از خصوصیات اصلی جوامع توسعه یافته است، قدم های مؤثر و تازه تری را در ایجاد اشتغال بیکاران بردارد ولی در اجرا ، برخی از برون سپاری ها از جمله واگذاری مشمولین دریافت بیمه بیکاری به کاریابی ها مخالف با نص صریح قانون بیمه بیکاری می باشد لذا لازم است با توجه به اینکه جنابعالی اشرافیت کامل به قانون داشته و همواره خود را مقید و ملزم به اجرای صحیح و درست آن داشته اید با در نظر گرفتن حساسیت موضوع و تجربیات گذشته و به منظور جلوگیری از فساد و ناعدالتی دستورات لازم را در زمینه لغو واگذاری ساماندهی بیکاران به کاریابی ها را صادر فرمائید . قبلا” از بذل توجه حضرتعالی نسبت به جامعه شریف کارگری سپاسگزاری می نماید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.