نرم افزارحسابداری صدگان

پرداخت حق بیمه از چند کارگاه اشکال ندارد؟

0 1,173

حسابداراپ

پرداخت حق بیمه از چند کارگاه ومنابع  قانونی باید چگونه است؟


پرداخت حق بیمه از چندکارگاه اشکال ندارد اما اگر حق بیمه بالاتر از سقف مبنای پرداخت باشد به کارفرما بازگردانده می شود.

پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:”  سلام. من از سال ۱۳۸۱ در یک شرکت به صورت ساعتی و خیلی محدود مشغول هستم حق بیمه من هم در قالب حداقل حقوق به طور مستمر پرداخت میشود و ادامه ادارد. در عین حال از سال ۱۳۸۲ در شرکت دیگری به به صورت ساعتی مشغول هستم که البته ساعات حضور من قالبا” در سالهای اول حدود ۱۰۰ ساعت در ماه و سالهای میانی حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ ساعت در ماه و در سالهای اخیر تا پایان ۱۳۹۴ در حدود ۱۴۰ ساعت در ماه بوده است و برای من شغل اصلی محسوب میشد. میانگین حقوق سه ماه آخر سال ۱۳۹۴ در شرکت دوم برابر ۴۳۰۰۰۰۰ تومان بوده است. و در طول ۱۳ سال کار در شرکت دوم هیچوقت شرکت برایم بیمه رد نکرده است.

از پایان ۱۳۹۴ و اتمام قرارداد با این شرکت همکاری قطع و تمدید نگردیده است. در صورت شکایت این شرکت آیا مکلف به پرداخت حق بیمه تمامی ۱۳ سال من بر مبنای حقوق دریافتی سالهای قبل میباشد یا کلا” محاسبه بیمه من بر مبنای میانگین سه ماه آخر ۱۳۹۴ است ؟ یا روش محاسبه بیمه و جرایم آن به سازمان روش دیگری دارد ؟ آیا شرکت دوم میتواند دستمزد سالهای ۱۳۸۲ لغایت ۱۳۹۴ شرکت اول را از حداکثر دستمزد هر سال کم کند و و حق بیمه من را بر آن اساس پرداخت کند ؟ البته یادآور میشوم در طول سیزده سال گذشته هیچگونه پرداختی بابت حق بیمه من به تامین اجتماعی نداشته است. لطفا” روش محاسبه پرداختی حق بیمه و جرایم آن به تامین اجتماعی را توضیح بفرمایید با تشکر.”

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داده است:”  پرداخت حق بیمه از چند کارگاه ایرادی ندارد و طبق قانون باید انجام شود. ولی در هر حال سازمان تامین اجتماعی اگر حق بیمه پرداختی بالاتر از سقف مبنای پرداخت حق بیمه باشد به نسبت به کارفرمایان مربوطه بر می گرداند. حق بیمه ۳۰ درصد حقوق است که ۷درصد سهم بیمه شده و ۲۳ درصد سهم کارفرماست. جریمه عدم ارسال لیست ۱۰ درصد فقط یکبار و جریمه عدم پرداخت حق بیمه ۲ درصد هر ماه است.”



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.