- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مودیان معترض اعتراض کنند

رییس سازمان مالیاتی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به برخی از مشکلات مردم در ارتباط با سازمان تحت مدیریت خود پاسخ داد.


به گزارش خبرآنلاین، سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور در اولین برنامه خبری خود در شبکه ۲ سیما و برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره برخی از مشکلات مردم و مودیان مالیاتی توضیح داد.
او در ابتدای سخنانش گفت: در رویکرد جدید سازمان مالیاتی ما موضوع عدالت مالیاتی را در دستور کار داریم. همه کسانی که از مواهب این کشور بهره مند هستند مالیات را به عنوان حق الناس باید پرداخت کنند. مردم نیز حق دارند درباره مصارف درآمد مالیاتی اطلاع داشته باشند. تلاش می کنیم بین مردم و دولت درباره مالیات، رابطه اعتمادسازی برقرار باشد و عمده مالیات بر اساس اظهارنامه های مودیان اخذ شود.
تقوی نژاد در ادامه سخنانش توضیح داد: ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی سالانه در کشور داریم.
رئیس سازمان مالیاتی به برخی از انتقادات مردم درباره نحوه تشخیص مالیات بر درآمد جواب داد و گفت: در صورتی که مودیان مالیاتی اعتراض به تشخیص ها دارند می توانند اعتراض کنند و در هیات حل اختلاف به موضوع رسیدگی می شود و طبق قانون، مودیان به حقوق خود می رسند. ما دنبال کم کردن زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی هستیم تا اول از همه تکلیف مردم روشن شود و سپس روند نیز شفاف شود.
او در خصوص احتمال فساد و تبانی برخی از مودیان با تعداد بسیار اندکی از کارکنان سازمان تحت مدیریت خود گفت: بالای ۹۵ درصد کارکنان سازمان امور مالیاتی افراد شریفی هستند منتهی از بیرون برخی مواقع نفوذ شده.

ما در سازمان اعلام کرده ایم با فساد بی رحمانه برخورد می کنیم و حتی روی اعداد کوچک برخورد و اخراج می کنیم. داریم شرایط را برای عده ای بسیار اندک، سخت می کنیم. من از خود مودیان و به صورت مخفی بازرس گذاشته ام.