نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی ۱۳ ساله واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کمتر توسعه یافته

0 1,074

حسابداراپ

۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد صنعتی و تولیدی کشور در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند که هفت هزار و ۷۸ واحد تعطیل و غیرفعال است که مشوق های مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده تا دوباره فعال و آغاز به کار کنند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی کشور با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و رهنمودهای دولت تدبیر و امید و سیاست ها و برنامه های وزارت و این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل احیا ، وارد چرخه تولید می شوند.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل ، مهندس علی یزدانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: مشوق های جدید سال جاری در مقوله اقتصاد مقاومتی در کنار اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیگیریهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ، افق های روشنی پیش روی توسعه صنعت کشور قرار می دهد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: ۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد صنعتی و تولیدی کشور در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند که هفت هزار و ۷۸ واحد تعطیل و غیرفعال است که مشوق های مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده تا دوباره فعال و آغاز به کار کنند.

 مهندس یزدانی ادامه داد : با هدف رونق تولید و رفع موانع و مشکلات سد راه توسعه صنعت کشور وبدنبال تاکید مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت در مقوله اقتصاد مقاومتی به تازگی ستادی با عنوان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد که ستادهای کار گروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران به همراه کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید به دبیری رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زیرمجموعه آن به شمار می رود.

وی گفت : این مجموعه همه در راستای رفع موانع پیش روی صنعت کشور و کمک به توسعه و رونق صنعتی استان های مختلف راهکارهای لازم و اجرایی را ارائه می دهند.

پندار سیستم

مهندس یزدانی افزود: بر اساس آمارهای موجود تا اول  اردیبهشت سال جاری ۸۷ هزار و ۹۱۷ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری در کشور وجود دارد که ۸۰ هزار و ۸۱ واحد از آنها صنایع کوچک و چهار هزار و ۳۵۶ واحد متوسط و بقیه نیز صنایع بزرگ است.

وی یادآور شد : از یک هزار و ۹۹ واحد تملک شده توسط بانکها در شهرکها و نواحی صنعتی ۲۷ واحد تولیدی از آنها که معادل ۲.۴ درصد کل کشور است مربوط به استان ایلام می باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ایران گفت : استان ایلام دارای ۵۹۹ واحد صنعتی و تولیدی است که ۵۸۹ واحد از آنها را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: ۲۲۰ واحد صنعتی از مجموع واحدهای تولیدی استان ایلام غیرفعال و تعطیل است که بر اساس مشوق های جدید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، با توجه به اعتبار سنجی سرمایه گذار،کیفیت محصولات تولیدی و وجود بازارهای مناسب برای تولیدات برنامه ریزی لازم برای بازگشت آنها به چرخه کار و تولید توسط کمیته تخصصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ۹۹ هزار و ۸۴۰ طرح صنعتی اکنون در مناطق کشور در حال ساخت است که ۷۰۱ طرح صنعتی آن در استان ایلام قرار دارد.



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.