نرم افزارحسابداری صدگان

مشوق های جدید برای بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب

0 697

حسابداراپ

مدیر عامل  سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مصوبه اخیر هیأت دولت جزئیات  بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌ حساب را اعلام کرد.

پندار سیستم



به گزارش «ایران» سید تقی نوربخش دیروز در نشست خبری گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه، کارگاه‌های تولیدی ما در سال‌های اخیر با مشکلات نقدینگی روبه‌ رو بودند و بدهی‌هایی داشتند که ما قوانین را برای آن اجرا کردیم. اکنون مشکلاتی برای رونق مجدد این کارگاه‌ها وجود دارد و برای حل این مشکلات از سوی دولت تصمیماتی گرفته شد و در جلسه اخیر هیأت وزیران به تصویب رسید.
وی افزود : در واقع هیأت وزیران در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی با پیشنهاد وزارت رفاه و به استناد ماده ۱۳ «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم» آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب کرد.
نوربخش بیان کرد براین اساس کارفرمایان خوش‌حساب سازمان با توجه به شرایطی که در قانون آمده، مشمول بخشودگی جرایم، تقسیط جرایم و حتی خرید دیون خواهند شد.وی ادامه داد: این برای نخستین بار است که برای کارفرمایان خوش‌حساب مشوق در نظر گرفته شده تا بتوانند کارگاه‌های تولیدی خود را راه بیندازند. براین اساس کلیه کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی اعم از دولتی و غیردولتی که براثر حوادث غیرمترقبه و خارج از توان فرد چون سیل، آتش‌سوزی، آثار مالی تحریم‌های ظالمانه و نوسانات ارزی دچار مشکل شده‌اند، مشمول این مصوبه خواهند بود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه کارفرمای خوش‌حساب مشمول این قانون کارفرمایی است که صورت مزد یا حقوق بیمه شدگان را حداقل به مدت ۱۶ ماه در دوره زمانی ۱۸ ماه قبل و بعد از وقوع دلایل غیرارادی ارسال و پرداخت کرده باشد افزود: طبق قانون می‌توانیم حق بیمه و جریمه این کارفرما را تقسیط کنیم، براین اساس اگر فردی جرایم خود را ۱۲ ماه تقسیط کند مشمول صددرصد بخشودگی جرایم می‌شود. اگر بدهی‌اش را ۱۸ ماه  تقسیط کند مشمول ۸۵ درصد بخشودگی، ۳۰ ماه، ۶۰ درصد و ۳۶ ماه نیز مشمول ۵۰ درصد بخشودگی جرایم می‌شود.
نوربخش با اشاره به اینکه بسته شدن حساب‌ها، توقیف اموال و از این دست نیز برای این کارگاه‌ها مرتفع خواهد شد، گفت: این افراد می‌توانند در یک فرصت یک ساله بدهی خود را پرداخت کنند و مشمول بخشودگی جرایم شوند. براین اساس اگر در آینده کارگاهی دچار مشکل باشد و اگر جزو کارفرمایان خوش حساب ما باشد، می‌تواند از این مصوبه استفاده کند.
به گفته وی  سازمان تأمین اجتماعی  در حال حاضر ۸۰۰۰ میلیارد تومان مطالبه از اشخاص حقیقی و حقوقی دارد و شمار کارگاه‌های بدهکار به تأمین اجتماعی به یک میلیون می‌رسد.
نوربخش در ادامه به تشکیل شورایی پیرامون تبیین نقش سازمان تأمین اجتماعی در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی از سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: اقدام‌های مختلفی در این خصوص انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به فرهنگ‌ سازی و برگزاری ۷۰ دوره آموزش در دانشگاه‌های مختلف به عنوان جایگاه سازمان در اقتصاد مقاومتی و همچنین مدیریت ریسک و تاب‌آوری اقتصادی در برابر نوسانات اشاره کرد به گونه‌ای که ما در سال ۹۴ بدون تکیه به منابع عمومی دولت به همه تعهدات خود عمل کرده‌ایم.همچنین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۱۴ درصدی حقوق مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان این سازمان در کلیه سطوح خبر داد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.