نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارزش افزوده نباید دست به دست بچرخد/نمایندگان مجلس دهم قوانین مالیاتی را بازنگری کنند

0 820

حسابداراپ

بیش از چهار هزار نرم افزار حسابداری وجود دارد در حالی که باید مشخص و معلوم باشد که بازرسان بر  کدام یک از نرم افزارها تسلط دارند  یا اینکه نرم افزاری حسابداری برای هر یک از صنوف تعریف شود.


دبیر اتاق اصناف شهرری با اشاره به توافق نامه اخیر سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران گفت: اگر قرار بود در شرایطی که رکود اقتصادی تشدید شد، رویه ی سال های قبل در دریافت مالیات در پیش گرفته شود، قطعا به صنوف ظلم می شد.

تقی الهی دهقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا اصلاح قانون نظام صنفی و بررسی قوانین و نحوه اجرای قانون صندوق مکانیزه فروش را نیز در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: صندوق مکانیزه فروش شامل تمام صنوف نمی شود اما اداره دارایی به همه صنوف فشار می آورد که صندوق مکانیزه را در واحدهای صنفی خود نصب کنند.

دبیر اتاق اصناف شهرری همچنین از شیوه ی  اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیز انتقاد کرد و گفت: هم اکنون مالیات بر ارزش افزوده هم از تولیدکننده و هم از واردکننده دریافت می شود درحالی که مالیات بر ارزش افزوده را باید یک نفر پرداخت کند نه اینکه دست به دست بچرخد و از همه دریافت شود.

به گفته الهی دهقی، به نظر می رسد که با توافق نامه اخیر مشکلات موجود مالیاتی مودیان بند ج قانون حل و فصل شود اما به جهت آنکه این توافق نامه شامل حال مودیان بند الف و ب نمی شود، بنابر این باید منتظر ماند و دید که سازمان مالیاتی چه رفتاری را با آنها در پیش خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس دهم قوانین مالیاتی را بازنگری کنند

پندار سیستم

رئیس اتاق اصناف جم (استان بوشهر)  به اخذ عوارض سنگین از صنوف توسط شهرداریها اشاره کرد و گفت: عوارضی که شهرداریها از صنوف و کسبه می گیرند، نه تنها بی انصافانه است بلکه نوعی غارتگری محسوب می شود.

علی خطیب در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی خواست تا بر روی قوانین مالیاتی بازنگری داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده باید از سود حاصله دریافت شود، افزود: نه تنها در کلان شهرها بلکه در شهرستان های کوچک نیز مالیات بر ارزش افزوده را از کل فروش و معامله محاسبه می کنند و بنابر این از نمایندگان انتظار می رود که پیگیری های لازم را انجام دهند تا مطابق با قوانین مالیات اخذ شود.

رئیس اتاق اصناف جم همچنین متذکر شد: مالیات بر ارزش افزوده فقط باید یک بار پرداخت شود در حالی که گهگاه پیش می آید که از یک کالا  تا زمانی که بدست مصرف کننده برسد، سه بار مالیات بر ارزش افزوده گرفته می شود و بسیاری از صنوف ما منجمله آهن فروشان و کسبه دیگر از این وضعیت به شدت ناراضی هستند.

وی به چالش های موجود در موضوع نصب صندوق مکانیزه فروش در صنوف نیز اشاره کرد و گفت: فقط به صنوف اعلام می کنند که باید صندوق مکانیزه فروش نصب شود اما  فکری برای ارائه  نرم افزار مربوطه آن نمی کنند.

خطیب ادامه داد: بیش از چهار هزار نرم افزار حسابداری وجود دارد در حالی که باید مشخص و معلوم باشد که بازرسان بر  کدام یک از نرم افزارها تسلط دارند  یا اینکه نرم افزاری حسابداری برای هر یک از صنوف تعریف شود.

وی با اشاره به توافق اخیر اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی نیز گفت: امیدی به حل و فصل و خاتمه  مشکلات صنوف با سازمان امور مالیاتی نداریم چون بر این عقیده هستیم که سازمان مالیاتی به هیچ صراطی مستقیم نیست و مالیات را بسیار بد حساب و کتاب می کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.