نرم افزارحسابداری صدگان

قوانین سخت گیرانه مالیاتی موجب رشد غیر رسمی است

0 484

حسابداراپ

تا زمانی که فعالان اقتصادی احساس کنند که قوانین مانع از بهبود فضای کسب و کار هستند تمایلی برای فعالیت در بخش اقتصاد رسمی نخواهند داشت.


“علیرضا حیدری” در گفتگو با ایلنا با تاکید بر اینکه قوانین کسب و کار در ایران به گونه ای است که فعالان بازار اقتصاد رسمی را به سمت بازار غیر رسمی سوق می دهد، اظهار داشت: باید آسیب شناسی دقیقی درباره اینکه چرا افراد قصد دارند گمنام و بدون شناسنامه در اقتصاد ایران فعالیت کنند انجام شود.

پندار سیستم

این فعال صنفی کارگری افزود: افزایش جرایم و مالیات و کاهش قوانین تشویقی موجب شده تا فعالان اقتصادی از امنیت کافی برخوردار نباشند. از این رو احساس می کنند که در یک فضای زیرزمینی بدور از نظارتهای قانونی بهتر می توانند به کسب و کار خود رونق دهند.

حیدری با تاکید بر اینکه در این شرایط هر سازمان یا دستگاهی با زاویه نگاه خودش قوانین را اجرا می کند، افزود: این سخت گیری های نا به جا تنها به معضلات حوزه روابط کار می افزاید و موجب رونق قاچاق و فرار مالیاتی می شود ضمن اینکه در این فضا با عدم اجرا و نظارت بر قانون کار کارگران زیادی با عدم امنیت شغلی رو به رو می شوند و آسیب های فراوان اجتماعی در انتظار آنها و خانواده هایشان است.

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر اینکه تنها راه پایان بخشیدن به فضای اقتصاد غیر رسمی اراده مجموعه حاکمیت در مبارزه با فساد است، یادآور شد: در شرایطی هستیم که یکسو نمی توان به آمارهای رسمی که از سوی دولت ارائه می شود استناد کرد و از سوی دیگر مجموعه حاکمیت هم اراده ای برای سیاست گذاری در جهت سامندهی به اشتغال غیر رسمی ندارد. در نتیجه اولین گام ارائه آمارهای شفاف است تا بتوان بر اساس آن اهداف خود را تعریف کنیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.