نرم افزارحسابداری صدگان

بیمه کارگران از سوی کارفرما اجباری است

0 607

حسابداراپ

 بیمه کارگر اجباری است و کارفرما باید حتما کارگر خود را بیمه کند در غیراینصورت جریمه می شود.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: باعرض سلام ادب و احترام وخسته نباشید خدمت شما.اینجانب لیسانس علوم تربیتی دارم وچون اوضاع کار خوب نیست مدت ۴ماهونیمه توی یه کارگاه کوچیک ده پانزده نفری که سینی های مختف میسازه وآبکاری میکنه و رنگ میزنه میفروشه مشغول به کارم.

کار اصلیم با دستگاه پرسه که کلی خطر داره اما با احتیاط تا امروز چیزیم نشده.صاحبکارم گفت بعد دوماه بیمه میکنم اما به بهانه های مختلف نکرد اما دیگه نتونستم طاقت بیارم گفتم حساب کتابمو بکنه من دیگه اونجا کار نمیکنم.

به اضافه اینکه خانمم قسمت خانما کار میکرد و از همه مهمتر این که حقوقمون رو پنجاه تومن صد تومن میداد.مجموع اینا باعث شد تا دیگه سر این کار نرم.تو این مدتم نه مامور بیمه ای دیدم نه مامور بهداشتی چون محیطشم خیلی آلودس.لطفا” راهنمایی کنید تا هر آنچه حق وحقوقمه اقدام کنم و بگیرم.

پندار سیستم

ممنون میشم جوابو به ایمیلم ارسال کنید.شما شغلتون واقعا خداییه چون راهنمایی خلق بنظر من کاملا مقدسه.باتشکر فراوان

در همین زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:” بهتر بود کار را ترک نمی کردید و در حین کار بابت حقوق و مطالبات خود به مراجع قانونی مراجعه می کردید.

با این وجود می توانید بابت سوابق بیمه خود و دیگر مزایا از جمله حق سنوات و غیره به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار مراجعه کنید.

بیمه اجباری است و کارفرما حتما باید کارگر خود را بیمه کند در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد بود.ضمن این که در صورت اخراج شدن ازکار می توانید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز اقدام کنید.”



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.