نرم افزارحسابداری صدگان

بورس تهران نفس کشید

0 542

حسابداراپ

پندار سیستم

سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته با افزایش محتاطانه شاخص کل به پایان رسید.

به گزارش ایسنا امروز – دوشنبه- بورس اوراق بهادار تهران بعد از دو روز که روند منفی را دنبال می کرد دوباره به فاز مثبت بازگشت و توانست ۴۴ واحد شاخص کل را تقویت کند.

تالار شیشه‌ای امروز با افزایش و کاهش‌های بسیار زیادی همراه بود به طوری که از ابتدای شروع معاملات بورس با رشد ۵۳ واحدی رو به رو شد، اما در ادامه روند معاملات تا مقدار ۷۶ هزار و ۴۱۵ واحد افت کرد.

این موارد تنها فراز و فرودهای بازار امروز نبودند چرا که در ادامه معاملات شاخص کل بورس تهران به مقدار بیشینه امروز یعنی ۷۶ هزار و ۴۶۳ واحدی رسید و سپس دوباره با افت و خیزهایی همراه شد تا در پایان معاملات شاخص کل رقم ۷۶ هزار و ۴۳۱ واحدی را تجربه کند.

اما شاخص هم وزن در معاملات امروز ۲۹ واحد افت کرد و به مقدار ۱۳ هزار و ۸۳۲ واحد رسید.

ارزش معاملات امروز به بیش از ۱۸۰ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۷۵ میلیون و ۶۲۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۷ هزار و ۹۰۳ نوبت معامله بود.

بانک پاسارگاد پتروشیمی جم کشتیرانی جمهوری اسلامی از جمله نمادهایی بودند که به روند مثبت شاخص امروز کمک کردند و در مقابل نماد شرکت های پالایش نفت اصفهان، صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس کفه منفی ترازو را سنگین تر کردند.

در معاملات امروز تالار شیشه ای پتروشیمی آبادان، سیمان بهبهان، سرمایه گذاری اعتبار ایران و فراورده های نسوز پارس بیشترین افزایش قیمت را داشتند. در مقابل شرکت های دارویی لقمان، فروسلیس ایران و لامپ پارش شهاب شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

پتروشیمی شیراز لیزینگ ایران، حق تقدم شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، داروسازی لقمان، صنایع لاستیکی سهند، داروسازی ابوریحان، شیمی دارویی داروپخش، نفت پارس و کاشی و سرامیک الوند بازگشایی شدند.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های باما،موتورسازان تراکتورسازی ایران،کشاورزی و دامپروری مگسال، ریخته گری تراکتورسازی ایران، مجتمع فولاد خراسان و کشت و صنعت چین چین متوقف شدند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.