نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ مالیات بر ارزش افزوده عاملی برای رکود

1 700

حسابداراپ

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تغییر فرهنگ مصرفی طلا در کشور، رکود اقتصادی و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اصل کالای نهایی را از مسائل اصلی این صنف اعلام کرد و اعطای تسهیلات دولتی و کاهش دخالت بیرونی در این بازار را سبب رونق دوباره آن دانست.

پندار سیستم



چند روز پیش خبر تعطیلی بیش از ۷۰۰ واحد طلافروشی در تهران از سال ۱۳۹۳ تاکنون در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد. این خبر به معنای آن بود که فعالیت در این عرصه جذابیت چندانی ندارد و به عبارت دیگر، دخل و خرج فعالان این صنف همخوانی ندارد که آنان به ترک شغل وادار شده‌اند و به سوی دیگر بخش‌های اقتصادی رفته‌اند.
محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با ایرنا، تعطیلی بیش از ۷۰۰ واحد طلافروشی در تهران از دو سال گذشته تاکنون (در فاصله سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴) را تأیید کرد و گفت: رکود اقتصادی، تغییر فرهنگ مصرفی و مشکلات صنفی، سه دلیل اصلی این تعطیلی‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: تغییر فرهنگ مصرفی طلا در کشور کاهش مصرف را به دنبال داشت و به کاهش تقاضا و در نتیجه افت تولید منجر شد و رکود ناشی از آن، به تعطیلی واحدهای طلافروشی دامن زد.
وی میزان مالیات بر ارزش افزوده کنونی طلا را (۹ درصد) «زیاد» ارزیابی کرد و افزود: همین مسأله، با توجه به اینکه باید این مالیات را مردم پرداخت کنند، موجب کاهش میل به خرید این کالا شده و به رکود در این بازار دامن زده است.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. علی می گوید

    پول مفت شیرین است که از جیب مردم پرداخت میشود آیا با تصویب این قوانین باصطلاح قانونی و مردمی از سوی دولت و مجلس مردمی آیا چیزی نصیب مردم شده است یا عایدی و جان نثاری آنها افزایش یافته وادامه یافته. ما خودمان وقتی سراغ طلا میرویم برمیگردیم چون نمیخام پولی که با بدبختی و حساب و کتاب بدستم آمده به جیب گشاد اینا بریزم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.