نرم افزارحسابداری صدگان

انتقاد معاون طیب‌نیا از مالیات پزشکان

0 762

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: براساس برآوردهای مختلف سالانه بین ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور اتفاق می افتد.

 

به گزارش مهر، سیدکامل تقوی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف و تولید ناخالص ملی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است، جمع درآمد مالیاتی کشور ۹۰ هزار میلیارد تومان می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تلاش می کنیم حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان امسال درآمد مالیاتی کسب شود، افزود: اولویت های سازمان امور مالیاتی کشور عدالت مالیاتی و افزایش اعتماد میان دولت و مردم است اما مسئله فرار مالیاتی پدیده ای ناشناخته است که برای مقابله با آن باید شناسایی شود.

وی گفت: به جز کارمندان که دریافتی آنان شفاف است در بقیه موارد فرار مالیاتی وجود دارد. حدود ۴۰ درصد از درآمدهای سازمان امور مالیاتی از محل مالیات بر شرکتها است. تخمین زده می شود که مالیات پزشکان ۷۰۰ میلیارد تومان در سال باشد اما اکنون این قشر ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می پردازند.

پندار سیستم

تقوی نژاد افزود: اصناف نیز ۸۰۰ میلیارد تومان در سال مالیات پرداخت می کنند اما در سال گذشته و در بخش بازرگانی از یک مؤدی به دلیل فرار مالیاتی ۶۳۰ میلیارد تومان مالیات گرفته شد.

وی گفت: پایگاه اطلاعات جامع این سازمان تا بهمن امسال راه اندازی می شود و کسانی که اطلاعات دقیقی از درآمد خود نمی دهند یا در پرداخت مالیات کوتاهی می کنند ضامن و مجرم هستند.

تقوی نژاد با انتقاد از اطاله دادرسی به پرونده های فرار مالیاتی در هیئت حل اختلاف افزود: تضمین می کنم که این زمان را به نصف کاهش دهم. سال گذشته پنج هزار پرونده در شورای عالی مالیاتی تشکیل شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: مشکلی برای دریافت اطلاعات از بانک مرکزی نداریم اما کاری به بانک های عامل نخواهیم داشت. وی ۹۵ درصد کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور را انسان هایی شریف و پاک دانست.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.