نرم افزارحسابداری صدگان

چهره متفاوت بورس در فروردین

0 822

حسابداراپ

بورس اوراق بهادار تهران در حالی فروردین ماه سال ۱۳۹۵ را به پایان رساند که در بیشتر روزهای معاملاتی روند نزولی را طی کرد.


به گزارش ایسنا، در هفته پایانی منتهی به اول اردیبهشت ماه شاخص بورس اوراق بهادار با روندی نزولی به حرکت خود ادامه داد و بازده منفی ۱.۶۶ درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران کرد تا همچنان در انتظار روزهای پر رونق باشند.

این روند منفی در شاخص بورس در حالی پیش می‌رود که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که این روند موقتی است و با ادامه اجرایی شدن برجام و خبرهای خوش می تواند به فاز مثبت باز گردد.

علاوه بر این ها کارشناسان معتقدند علت کاهش شاخص بورس اوراق بهادار می تواند حبابی باشد که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۴ در بازار سرمایه شکل گرفت و همینک این حباب ترکیده است.

پندار سیستم

در فروردین ماه و هفته اخیر معاملات بورس اتفاقات سیاسی زیادی نیز بر سر تالار شیشه ای سایه افکند و توانست آثار خود را بر این بازار نشان دهد.

از جمله این اتفاقات اظهارات ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران در نشست بهاره صندوق بین المللی پول بود که در اولین روز هفته پایانی فروردین باعث شد تا شاخص بورس اوراق بهادار افت بیش از هزار و ۴۰۰ واحدی شاخص را تجربه کند.

همچنین خبرهای منفی از جمله عدم حضور حسن روحانی و محمد جواد ظریف در روز پایانی نشست سازمان همکاری های اسلامی در استانبول و نگرانی هایی که درباره کنفرانس نفتی دوحه بر سر قیمت نفت، به وجود آمده بود تاثیرات منفی خود را روی معاملات بورس اوراق بهادار ایران داشت.

در چهارمین روز بورس اوراق بهادار تهران شاخص بازار اول با ۱۰۲۷ واحد کاهش به رقم ۵۴ هزار و ۸۳۹ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۲۲۶۸ واحد کاهش عدد ۱۷۰ هزار و ۷۵۹ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۸۴ .۱ درصد و ۱.۳۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.

در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۴۶۶۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است.

 

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.