نرم افزارحسابداری صدگان

پاسخ به سوالات کارفرمایان

0 584

حسابداراپ

آیا قراردادی با موضوع صرفا خرید(تایید شده توسط کارفرما)مشمول کسر حق بیمه تحت هر عنوان (بالاسری یا سایر موارد)است؟


بعد از گرفتن مفاصاحساب در مواقعی که مبلغ کارکرد کمتر میشود از چه طریق برای استرداد مبلغ ما به التفاوت میتوان اقدام کرد ؟

پاسخ :بررسی کاهش کارکرد پیمانکاران بعد از محاسبه حق بیمه و ابلاغ مانده بدهی به پیمانکار در اجرای مواد ٤٢،٤٣ و ٤٤ قانون تامین اجتماعی در هیات های تشخیص مطالبات امکان پذیر می باشد. بدیهی است در صورتیکه برابر آراء  هیات های مذکور تجدید محاسبات منجر به کاهش بدهی و ایجاد بستانکاری شود، قابل استرداد خواهد بود.

آیا قراردادی با موضوع صرفا خرید(تایید شده توسط کارفرما)مشمول کسر حق بیمه تحت هر عنوان (بالاسری یا سایر موارد)است؟موضوع حمل/نصب و راه اندازی در قرارداد جداگانه ای لحاظ و مفاصا حساب نیز اخذ شده است.

پندار سیستم

پاسخ : با عنایت به اینکه شمول یا عدم شمول قرارداد به ماده ٣٨ قانون تامین اجتماعی و همچنین کسر یا عدم کسر حق بیمه متعلقه نیاز به بررسی مدارک و مستندات و همچنین قراردادهای منعقده می باشد، لذا شایسته است مدارک اشاره شده را به شعبه مربوطه ارائه تا بررسی جامع و کامل انجام پذیرد.

در ارتباط با ماده ٣٧ ، در بخشنامه ١٩ برای وکالت بلاعزل هم مفاصاحساب خواسته شده است . آیا وکالت بلاعزل سند انتقال محسوب می شود؟ آیا در صورت دریافت مفاصاحساب برای آن در هنگام انتقال سند رسمی که هنوز به نام نفر قبلی می باشد مجددا پرونده نفر قبلی رسیدگی می شود؟.

پاسخ : طبق ماده ٣٧ قانون تامین اجتماعی هنگام نقل و انتقال عین یا منافع موسسات و کارگاههای مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال بصورت قطعی، شرطی، رهنی، صلح حقوق یا اجاره باشد و اعم از اینکه انتقال بصورت رسمی یا غیر رسمی انجام بگیرد انتقال گیرنده مکلف است گواهی سازمان را مبنی بر نداشتن بدهی معوق بابت حق بیمه و متفرعات آن از انتقال دهنده مطالبه نماید.در صورت انجام معامله بدون ارائه گواهی مذکور انتقال گیرنده و انتقال دهنده متضامناً مسئول پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی خواهند بود.

منبع:سازمان تامین اجتماعی



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.