نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی واحدهای اقتصادی مناطق محروم

0 987

حسابداراپ

پندار سیستم

مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کرد واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیربرخوردار از اشتغال، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس این مصوبه مجلس، به‌منظور تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی کشور، دولت موظف به انجام اقداماتی شد که براساس آن شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است به‌ عنوان مناطق غیر برخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند.

این مناطق با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب هیأت وزیران در سال اول و نیز ششم هر دهه تعیین می‌شود.

همچنین دولت موظف است مشوق‌های لازم جهت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد کارورزی بیکاران در این مناطق را به‌عمل آورده و اعتبارات مورد نیاز آن را در لوایح بودجه سالیانه منظور کند.

بر اساس این مصوبه دولت همچنین موظف شد معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال را به میزان معافیت‌های منظورشده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی اعمال کند، ضمن این که توسعه واحد و نیز تولید کالای جدید در این واحدها به میزان سهم خود مشمول این حکم می‌باشند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.